Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ramanem fara Connex

11 Iunie 2005



Gabriel Vasile, Redactor Sef Market WatchVodafone se grabeste sa intre pe piata romanesca si iata ca achizitia Connex asteptata sa se finalizeze in luna septembrie a fost gata de la sfarsitul lui mai. Daca pana mai ieri afirmatiile oficiale nu erau clare, acum este sigur ca se va renunta la brandul Connex si implicit la culoarea verde. Nu stiu ce a stat la baza acestor declaratii reticente stiut fiind faptul ca Vodafone foloseste brand-ul propriu pentru toti operatorii la care este actionar majoritar. In acest moment, singurul impediment la intrarea pe piata ar fi disputa cu Telemobil asupra dreptului de utilizare a marcii Vodafone in Romania si a rosului pe sigla. Aceasta va continua pe 30 iunie cu judecarea apelului, dupa ce in luna decembrie 2004 hotararea judecatoreasca a fost una favorabila Vodafone. In 1995, compania Telemobil, care gestioneaza serviciul Zapp, a inregistrat marca Vodafone alaturi de alte 70-80 de denumiri care contin cuvintele sau parte din cuvintele: voce, date, telefon, mobil, celular, comunicatii. Alaturi de Suntel, Mobitel, sau Vocetel, a fost inregistrat si Vodafone, care nu era utilizat ca brand in 1995, in Romania cu siguranta, si se pare nici pe alte piete, unde compania Vodafone utiliza denumiri ca Vodac sau Racal. Dar cum Telemobil nu a folosit niciodata termenul Vodafone, devine evident ca aceasta disputa nu se poate finaliza decat in castigul companiei britanice. Astfel portile catre cinci milioane de utilizatori, dar o piata mult mai mare ii sunt deschise.


Pentru utilizatorul roman, trecerea de la verde la rosu va fi una benefica desi pentru multi va trezi nostalgiile primelor experiente GSM. Ma astept insa ca programul Vodafone Passport, spre exemplu, sa aduca tarife foarte bune pe roaming. Se pare ca abordarea va fi de introducere a unei taxe gen extraoptiune, la un tarif necunoscut in acest moment, si mentinerea costurilor locale familiare utilizatorului. Este prematur sa stim preturi, dar cel putin vor fi eliminate situatii ciudate de genul celei existente pentru roamingul cu Spania unde tarifele prin reteaua Vodafone sunt mai mari decat prin MovieStar sau Amena. Oricum, la cat de multi romani se plang de preturile pentru roaming, orice scadere de costuri pe acest serviciu va fi bine primita. Foarte multe servicii vor fi adaugate in portofoliul 3G deoarece acestea sunt unul dintre diferentiatorii Vodafone la nivel mondial.


Schimbarea brandului se va face in cateva luni si cu siguranta nu va fi o transformare facila. Rebranding-ul discret initiat de Connex anul trecut nu cred ca a fost unul fericit, situatie reflectata si de pierderea de teren in fata Orange. Primul pas va fi probabil aparitia unui brand dual Connex–Vodafone si apoi focalizarea exclusiva pe Vodafone. Cu siguranta vom asista si la brandarea terminalelor. De aceasta schimbare ar putea profita noul operator lansat din cenusa Cosmorom, anuntat pentru toamna acestui an in urma unei investitii de 400 milioane EUR a grecilor de la Cosmote. Vodafone insa beneficiaza de o larga notorietate internationala si va aduce un suflu sporit de competitivitate pe piata romaneasca. Acestea sunt insa doar previziuni pe care timpul le va confirma sau nu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite