Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tableta de Management 2: Schimbarea intr-o organizatie

13 Iulie 2005



„Schimbarea necesita planificare atenta, colaborare si dorinta de a asculta si de a accepta critici si sugestii“. - N.Wright, Managing Performance


Marcelina JoavinaNatura umana nu este confortabila cu schimbarea.


In fond, de ce sa schimbam o organizatie? Care sunt riscurile? Dar cele mai bune practici? Cand este momentul potrivit?


Exista o cultura standard de organizatie ale carei comportamente, atitudini sa fie preluate drept model de succes?


In ce masura cultura organizatiei faciliteaza sau pune bariere in dezvoltarea unei companii? Cum sunt interventiile manageriale directionate in aceste sensuri? Care este distanta intre multinationalele occidentale confruntate cu diversitatea culturilor subsumate si companiile locale, antreprenoriale, provocate sau chiar amenintate in scurt timp cu competitia integrarii si globalizarii?


Climatul politic, economic si social din ultimii 15 ani, in permanenta schimbare, are un impact semnificativ asupra dezvoltarii companiilor locale, fie de tip antreprenorial sau subsidiare a unor mari corporatii. Acest portofoliu de influente externe au un impact considerabil asupra schimbarilor in interiorul unei organizatii care-si desfasoara activitatea in mediul romanesc. Mentalitatile existente ingreuneaza sau blocheaza implementarea planurilor strategice si obiectivelor companiei.


Teoria si practica managementului schimbarii spun ca nu exista cultura organizationala rea sau buna, ci numai una potrivita, aliniata cu obiectivele companiei, specificul national si contextul economic si social.


„Retetele“ in domeniu nu pot adresa decat recomandari pentru identificarea problemelor, legate de stilul liderilor, implementarea instrumentelor de management al performantei, dezvoltarea abilitatilor de transformare, executia si implementarea schimbarii.
Daca transformarile sunt necesare pentru sustinerea obiectivelor companiei, care sunt pasii de urmat in procesul de transformare? Este absolut necesara evaluarea stadiului si caracteristicilor culturii organizationale existente. Esentiala este capacitatea de invatare demonstrata de organizatie, intrucat natura umana isi manifesta adesea adictia catre rutina, avand tendinta sa respinga orice modificari.


Un alt factor critic pentru succesul transformarilor sunt agentii de schimbare din interiorul sau din exteriorul companiei.


Conform literaturii de specialitate (Kotter, 1999), schimbarile sunt caracterizate de patru parametri: continutul, contextul, procesul si desfasurarea in timp, si sunt generate de patru factori determinanti (Huczynsky, 1991): aparitia crizelor, necesitatea succesului, capacitatea de invatare/adaptare, abilitatile liderilor de a deveni agenti ai schimbarii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
stefan
Eu cred ca raspunsul nu este numai in managementul schimbarii ci si in Leadership. Aceste doua notiuni sunt diferite si complementare in acelasi timp. Management, schimbare, motivare..leadership sunt complementare. Eu am participat odata la un un curs organizat de Extreme Training si am inteles cum stau lucrurile. De fapt mai degraba am simtit. Am vazut ca Extreme training reia programul si sunt oarecum suparat...pentru ca sunt niste discounturi de-ti sta mintea-n loc, eu platind aproape dublu in urma cu un an. dar a meritat :) Gasiti detalii pe http://www.traininguri.ro . Mie personal mi-a placut mult legatura care s-a facut intre leadership si inteligenta emotionala si pana la urma intradevar asa este. Un leader bun lucreaza la partea emotionala a lui si a oamenilor din echipa!Pana la urma cred ca numai companiile care vor avea lederi autentici vor castiga batalia cu aceasta criza. Adi
23 Martie 2009, 06:45:42