Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SAS Business Intelligence

10 Iulie 2005



Business Intelligence (BI) este procesul de previzionare si influentare a performantei viitoare a unei companii, pornind de la intelegerea cu mare acuratete a situatiei existente.
Fara BI companiile nu vor fi capabile sa-si construiasca si sa mentina un avantaj competitiv, pentru aceasta fiind necesara o orientare spre intampinarea cerintelor clientului, cu oferte personalizate pentru fiecare in parte.


Un alt element declansator pentru investitia in BI este capabilitatea solutiilor de a oferi conducerii companiilor (CEO, CFO, etc.) o imagine holistica asupra performantei companiei si din ce in ce mai multa transparenta catre actionariat. Cunoasterea inseamna putere, iar o platforma BI este motorul care transforma datele in decizii de actiune.


Enterprise (Integrated) BI


Termenul descrie o implementare strategica a solutiei de BI care sa permita obtinerea unei viziuni consistente asupra performantei companiei.


Deoarece majoritatea vanzatorilor de BI nu s-au concentrat asupra aspectului integrarii datelor ce stau la baza multitudinii de aplicatii existente intr-o companie, este de cele mai multe ori imposibil sa combine si sa consolideze informatia din aceste „silozuri“ diferite de BI pentru obtinerea unei vederi globale asupra performantei.


Enterprise BI se refera la implementarea unei solutii care sa acceseze aplicatiile operationale specifice diferitelor cerinte de afaceri si sa obtina o returnare rapida a investitiei.


Capabilitatea de a realiza analize predictive aduce cea mai mare returnare a investitiei din domeniul BI.Companiile trebuie sa fie capabile sa previzioneze si sa gestioneze cerinta clientului si nu doar sa reactioneze la ea, pentru a asigura o crestere a veniturilor. In aceeasi masura, companiile nu pot reduce costurile eficient fara analize predictive – trebuie sa inteleaga cum, unde si de ce au evoluat anumite costuri pentru a putea modela impactul reducerii acestora si schimbarea proceselor. Altfel, scaderea cheltuielilor intr-o zona poate duce la cresterea cheltuielilor in alta, ducand la scaderea profitului global.


SAS este singurul furnizor care ofera analize predictive “pachet” pentru a raspunde anumitor cerinte specifice de afaceri.


Analizele predictive ajuta companiile sa:
-previzioneze clientii cu cea mai mare probabilitate de plecare catre concurenta, astfel incat sa aiba posibilitatea realizarii de actiuni, in timp util, pentru retinerea acestora;
-previzioneze clientii si produsele cu cea mai mare probabilitate de cumparare pentru a realiza actiuni de marketing/oferte tintite;
-sa reduca nivelul fraudei si sa asigure conformitatea cu reglementarile existente pentru a previziona tranzactiile probabil a fi ilegale;
-sa imbunatateasca profitabilitatea lantului de furnizare prin previzionarea cererii si previzionarea necesarului de inventar.


Componentele principale ale unei tehnologii BI



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite