Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Un team de call center castigator: TECH TEAM

10 Iulie 2005



Multe companii straine au descoperit in Romania o locatie ideala pentru centrele de contact datorita fortei de munca ieftine si specializate in cunoasterea limbilor straine. Astfel multe companii straine specializate in call/contact center prefera relocalizarea macar partiala in tara noastra, servindu-si clientii pe tot mapamondul de aici. O astfel de solutie reduce costurile operationale, ajuta la imbunatatirea relatiei cu clientii iar externalizarea le permite sa se concentreze pe domeniul lor de activitate.


O astfel de companie, instalata recent intr-o locatie impresionanta din nordul Capitalei, recunoscuta ca o platforma dinamica pentru IT si servicii, este TechTeam Global. Dl. Vali Covaciu, Director General al TechTeam Global Romania ne-a raspuns la cateva intrebari:


Reporter Market Watch: Prezentati-ne cate ceva din viziunea si expansiunea TechTeam de astazi.
Vali Covaciu: TechTeam Global1) este o companie cu o experienta de peste 25 de ani in servicii de tip BPO (business process outsourcing) si ITO (IT outsourcing).
Compania are o prezenta foarte puternica in Statele Unite ale Americii – unde a si fost fondata in 1979 – cat si in Europa. In Romania suntem prezenti din primavara anului 2004. La ora actuala avem un numar de 150 angajati in proiecte de tip Help-Desk, planurile fiind sa depasim 300 angajati in 2006.
Ceea ce diferentiaza TechTeam Global de alti competitori este abilitatea de a integra serviciile de help-desk intr-un model de tip „SPOC“ – Single Point Of Contact combinata cu livrarea acestuia in limba utilizatorului si la inalte standarde de calitate. TechTeam Global este datorita acestor capabilitati lider de piata in nisa serviciilor de tip „multilingual help desk”.


Reporter Market Watch: Piata de astfel de servicii a luat un avant deosebit. Cum se incadreaza TechTeam Global in acest trend la nivel mondial?
Vali Covaciu:TechTeam Global opereaza o retea de locatii de tip SPOC, 24 ore- 7/7, in mai multe centre de pe Glob: in afara de cele din SUA, mai sunt Belgia, Suedia, Marea Britanie, Germania si bineinteles Romania. In planurile de dezvoltare globala pe termen mediu si lung se includ Asia si America Latina.


Clientii nostri acopera o gama diversa de industrii de la auto si industriale si pana la farmaceutice. Pe de alta parte serviciile noastre de suport tehnic de tip SPOC, urmaresc sa avantajeze prezenta globala a clientilor nostri cum sunt: Ford, Volvo, Daimler Chrysler, Essilor, Deer&Co, Comisia Europeana, Cendant, Canon, si multi altii.


Cifra de afaceri a companiei de 128 milioane USD/2004 se compune din 60% Service Desk si 40% - servicii cu valoare adaugata precum consultanta, integrare de sistem si retele IT, monitorizare la distanta pentru infrastructura IT, etc.


Europa inregistreaza o crestere de 45% /an, contribuind cu peste 41mil.USD la veniturile companiei.


Asadar, directia de crestere a companiei este foarte clara si se alatura dezvoltarii partenerilor nostri la scara globala. Numai investitia in Romania pentru 2004 se ridica la 2 milioane USD.


Reporter Market Watch: Ce ne puteti spune despre outsourcing-ul unor astfel de servicii?
Vali Covaciu: Aceasta piata se va dezvolta puternic in Romania in perioada urmatoare. Ponderea majoritara o vor detine inca o perioada de timp serviciile oferite clientilor din afara granitelor. Nu este insa prea departe momentul in care companiile romanesti vor accepta si practica la scara mai larga acest tip de servicii. E nevoie insa de prezenta in piata a companiilor cu experienta pentru a impune standarde de calitate ridicata.


Reporter Market Watch: Spre ce tipuri de solutii va orientati?
Vali Covaciu: Venim in sprijinul clientilor nostri promovand solutii diferite de la cele clasice de help-desk pe telefon si pana la solutii de suport complet integrate de tip SPOC. Aceasta din urma presupune combinarea suportului on-line cu servicii de help desk, monitorizare IT la distanta si suport IT la sediul clientului. Suntem focalizati pe gama de servicii inbound (suport, help desk) intentia noastra fiind aceea de a crea parteneriate de lunga durata cu clientii nostri.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite