Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Solutii IBM pentru Business Process Management

10 Iulie 2005



Pentru multe companii, integrarea diverselor procese de afaceri este o provocare. Punctele de vedere pot diferi in functie rolul persoanelor implicate dar scopul final este acelasi: imbunatatirea modului in care oamenii si sistemele informatice din companie sau din afara acesteia conlucreaza pentru atingerea obiectivelor companiei. Procesele de afaceri ale unei firme sunt de fapt o serie de interactiuni: un om de vanzari merge la un client, clientul plaseaza o comanda, comanda ajunge la contabilitate, apoi la productie si asa mai departe. Fiecare dintre aceste interactiuni implica un schimb de informatii intre oameni dar si intre oameni si sistemele informatice. Folosirea unei tehnologii potrivite poate automatiza transmiterea acestor informatii si aduce un plus de eficienta pentru fiecare proces in parte. Portofoliul IBM ofera o astfel de solutie ce ofera clientilor o arhitectura flexibila potrivita schimbarilor si competitiei din mediul actual de afaceri.


Solutiile Business Process Management din portofoliul IBM WebSphere® sunt dedicate cresterii productivitatii unei companii si sunt elemente de baza ale platformei IBM Business Process Management. Acestea permit o integrare avansata prin modelarea, monitorizarea si administrarea eficienta a proceselor curente sau planificate din cadrul companiei sau retelei de parteneri. Mai mult, creste vizibilitatea acestor procese in cadrul companiei, precum si modul de cuantificare si auditare a acestora. Noile aplicatii informatice pot fi exploatate mai repede iar tranzactiile din piata pot fi efectuate mult mai eficient decat concurenta. Controlul acestor procese trece de la oamenii de IT la oamenii de business ceea ce inseamna posibilitati extinse de adaptare a companiilor la schimbarile economice.


Beneficiile solutiilor BPM sunt multiple:


Imbunatatirea proceselor: Automatizarea proceselor este doar pasul care va permite adaptarea dinamica si facila a oricaror procese la schimbarile aparute in companie.


Control real-time si vizibilitate: BPM permite un control real-time al afacerii prin colectarea, corelarea si consolidarea automata a infomatiilor referitoare la orice activitate sau proces individual.


Reducerea costurilor operationale prin automatizarea proceselor: Toate companiile sunt nevoite sa-si reduca nivelul costurilor operationale pe masura ce managementul si actionarii fac presiuni pentru cresterea profitabilitatii. Pentru multe organizatii, BPM ajuta la reducerea acestor costuri prin eliminarea unor pasi inutili in anumite activitati sau automatizarea acestora. (inregistrari duble sau manuale etc).


Corelare intre afaceri si IT: in ciuda evolutiei tot mai rapide a mediului IT, exista opinii care atesta o intarziere a departamentelor IT in acoperirea cerintelor de business. BPM permite implicarea directa a business managementului in design-ul, automatizarea si administrarea proceselor, indiferent de aplicatiile informatice sau departamentele existente in companie.


Complianta cu legislatia si regulamentele: Pe langa profitabilitate, un alt punct cheie in afacerile moderne il reprezinta indeplinirea anumitor cerinte legislative sau de reglementare a pietei. BPM permite nu doar definirea si automatizarea proceselor dar si auditarea acestora acolo unde complianta cu anumite standarde este ceruta.


Cresterea flexibilitatii: „Schimbarile“ devin o constanta a mediul de afaceri actual, astfel ca flexibilitatea devine o cerinta de business. Multe organizatii utilizeaza solutii BPM pentru a permite departamentelor IT sa isi focalizeze resursele catre proiecte cu business-oriented.


In general vorbind, BPM aduce o schimbare fundamentala in valoarea pe care departamentele IT o pot aduce clientilor interni. BPM face ca afacerea sa conditioneze IT-ul si nu IT-ul sa conditioneze afacerea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite