Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

PM Day 2011

25 Iunie 2011





Aşa cum au promis încă de la primul eveniment organizat anul trecut, în acest an PMI România şi Microsoft România au adus la PMday 2011 mai mulţi speakeri internaţionali, care au delectat audienţa cu prezentări interesante, interactive şi nu lipsite de umor. Cea de-a doua ediţie a Conferinţei PMday România a avut loc la sfârşitul lunii mai, fiind, ca de obicei, dedicată în totalitate managementului proiectelor.


Ziua a început cu prezentarea lui Dino Butorac, Mentor PMI pentru Regiunea Europa Centrală, care a concluzionat că externalizarea serviciilor de project management poate fi percepută ca o oportunitate şi nu ca o ameninţare, însă numai dacă perspectiva generală a unei companii este schimbată în această direcţie.


Peter Taylor, autorul cărţii „The Lazy Project Manager” şi Senior Director Strategic Business Development, Infor, a explicat project managerilor din sală arta lenei productive şi ce înseamnă exact abordarea „lenei productive” asupra proiectelor (şi vieţii, în general). De asemenea, audienţa a învăţat cum să aplice aceste învăţături pentru a fi „de două ori mai productivi şi chiar părăsi biroul mai devreme”.


Yes, we Kanban!

Stephen Forte, Chief Strategic Officer la Telerik, a revenit la PMday 2011, continuând, în maniera interactivă deja cunoscută, discuţiile despre aplicabilitatea metodologiilor Agile.


Dacă anul trecut Stephen Forte s-a axat în prezentarea sa pe metodologia Agile de management de proiect şi a făcut o introducere în noţiunile de bază Agile şi Scrum, în acest an a vorbit despre Kanban.


Ce este Kanban? Importată din Japonia, Kanban este o metodologie de management de proiect care câştigă tot mai mulţi adepţi. Kanban este denumirea generalizată prin care se face referire la un sistem de semnalizare care foloseşte carduri, prin care se transmite informaţia referitoare la necesitatea reaprovizionării unui post de lucru. Sistemul Kanban corelează toate operaţiile la nivelul producţiei pe flux, prin carduri, semne, stocuri tampon. Sistemul de producţie de la firma Toyota este cunoscut sub denumirea de Kanban sau sistemul just-in-time. Este un sistem care s-a născut din necesitate şi care se bazează pe eliminarea risipei şi autonomizarea lucrului. Acest sistem a fost conceput şi a început să fie implementat imediat după cel de-al doilea război mondial, dar nu a atras atenţia lumii industriale decât după ce s-a produs prima criză mondială energetică, respectiv prima criză a petrolului din 1973, care a generat o puternică recesiune economică. Managementul industrial denumit just-in-time (exact la timp) înseamnă, în esenţă, că, într-un proces de producţie în flux, piesele necesare la montaj ajung pe linia de asamblare exact în momentul în care este nevoie de ele şi numai în cantitatea necesară. O firmă care creează un astfel de flux tehnologic poate tinde la situaţia de a avea stocuri zero. Într-o astfel de concepţie, fluxul de producţie se gândeşte în sens invers, de la faza finală la faza iniţială, astfel ca fiecare etapă de producţie să ceară de la etapa premergătoare piesa de care este nevoie, la momentul necesar prelucrării ei. Indicarea cantităţii necesare de produse, caracteristicile de bază ale acestora şi momentul la care să fie livrate se face pe un formular tipizat, care se numeşte kanban. Kanban este modul prin care se poate realiza sistemul just-in-time, prevenindu-se astfel supraproducţia.


Sesiuni pentru specialişti

Sesiunile de după-amiază, care au fost împărţite în trei secţiuni, au fost dedicate unor subiecte specifice administrării proiectelor, reunind specialişti din România şi din străinătate. Au fost dezbătute subiecte precum: abilităţi de prezentare pentru PM, proiecte de dezvoltare software desfăşurate cu terţi, contract management, cum să gestionezi riscurile în cadrul proiectelor de implementare a aplicaţiilor de business etc.


Gheorghe Dobrea, Intelprof, a arătat că există o legătură între ITIL şi project management şi a comparat principalele principii ale PMBok, ghidul cunoştinţelor în managementul proiectelor, cu ITIL – setul consistent şi detaliat de „cele mai bune practici” pentru managementul serviciilor IT.


Sergiu Rusu, Exec-Edu, a susţinut o prezentare al cărei titlu a atras mult mai mulţi curioşi decât locurile disponibile în sală – „Numele meu Nu este Nostradamus” – şi a discutat despre planificarea scenariilor în managementul proiectelor. Consultantul Exec-Edu a evidenţiat faptul că, în project management, planificarea scenariilor poate fi folosită în două zone: managementul riscului şi managementul portofoliului.


O altă prezentare care s-a bucurat de o atenţie deosebită a fost cea a lui Florian Ivan, Partner Strategy & Programs Manager Microsoft România, „Sell it to CEO”. Acesta a vorbit despre câteva metode de a convinge managementul executiv să sprijine mai bine proiectele angajaţilor, metode care, de cele mai multe ori, pot face diferenţa dintre succes şi eşec.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite