Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piaţa SMB şi nevoia de creştere a productivităţii, motive de optimism la HP Romānia

25 Iunie 2011




Radu Enache, Country Manager HP


Dincolo de a fi cea mai mare companie IT din lume, HP este compania cu cel mai complex portofoliu de produse şi servicii, pentru care orice etichetă devine irelevantă. În mod curent, HP oferă finanţare fără garanţii pentru instituţiile publice, iar dacă piaţa locală are nevoie poate livra servicii tip cloud computing din centrele de date europene. Radu Enache, Country Manager HP, a discutat cu Market Watch evoluţia companiei în România şi tendinţele pieţei locale.


În piaţa locală, multă lume încă etichetează HP drept cel mai mare producător de PC-uri. Mai este relevantă o astfel de etichetă?

Suntem onoraţi că suntem cel mai mare producător de PC-uri din lume, însă HP face mult mai mult. Focusul nostru este să oferim soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii utilizatorilor.


IT-ul face parte din orice activitate, ca o ţesătură ce îmbracă întreaga societate umană prin care informatiile sunt produse şi consumate. Din acest punct de vedere, HP lucrează la orice nivel – de la servere mari şi soluţii enterprise, până la dispozitive personale PC şi imprimante – pentru a dezvolta acest concept. IT-ul nu mai este doar o unealtă de productivitate, ci a devenit o componentă a mediului înconjurător, fără de care societatea actuală nu mai poate funcţiona.


Care este corespondenţa dintre portofoliul global de produse al HP şi cel disponibil local?

Piaţa locală este matură, iar cunoştinţele beneficiarilor noştri sunt la nivel european, indiferent dacă vorbim de mediul SMB sau enterprise. Realitatea este că suntem un popor cu apetit pentru IT şi comunicaţii, iar piaţa este foarte exigentă. Prin urmare, HP are în portofoliul local toate produsele şi serviciile existente la nivel global, pe toate liniile de business, de la retail până la enterprise. Aducem în România cele mai noi tehnologii, indiferent de segmentele de piaţă vizate, pentru că există o bună înţelegere a celor mai noi concepte din IT. Ne sincronizăm constant cu dezvoltările din companie şi oferim tot ce există ca noutate. Serviciile, segment pe care suntem liderul pieţei locale, sunt la fel de diversificate, de la mentenanţă echipamente, până la soluţii mission critical şi integrare de proiecte. Suntem în măsură să oferim soluţii de tip cloud şi super-computing pentru clienţii din România. Complementar, oferim leasing şi finanţare pentru firmele româneşti, ca să-şi poată construi o soluţie cu produse HP şi non HP. Mai mult, pentru clienţii din sectorul public, având în vedere ratingul actual al României, furnizăm finanţare fără garanţii financiare.


Principalul concurent pe piaţa de servicii (IBM) a intrat recent într-un nou business: serviciile de Data Center. Ne putem aştepta la o abordare similară din partea HP?

HP România este extrem de interesată de această categorie de servicii, în care vedem un pas necesar către cloud computing. Putem livra astfel de servicii prin Centrele de date HP din Europa sau în asociere cu un partener local. Cel mai important element este însă existenţa cerinţei din partea clienţilor. Dacă vom identifica o astfel de cerere îi vom da curs. HP priveşte lucrurile întotdeauna din perspectiva clientului. Optimizarea funcţionării infrastructurii actuale a clienţilor este prioritatea numărul 1. Mai departe, putem oferi soluţii de tip Private Cloud sau de cloud hibrid, ideea de bază este însă adaptarea la ceea ce interesează clientul. În etapa actuală, cei mai mulţi clienţi sunt interesaţi de consolidarea şi virtualizarea parcului de servere.


Cât de critică este nevoia de informatizare în sectorul public?

Idee de a lucra mai bine în sectorul public se leagă foarte mult de informatizare. Vorbim, în cele din urmă, de eficientizarea muncii şi calitatea serviciilor. Cetăţenii s-au obişnuit cu Call Centerele marilor companii de utilităţi, s-au obişnuit cu plăţile online şi cardurile bancare etc., prin urmare este pefect justificat să aştepte o îmbunătăţire generală a calităţii vieţii şi prin prisma serviciilor publice. Presiunea pentru informatizarea acestui sector vine, în principal, din partea cetăţenilor care nu mai vor să stea la cozi, să aibă timpi mari de răspuns etc. Pe de altă parte, este şi o prioritate a Guvernului, cheia acoperirii diferenţei dintre venituri şi cheltuieli este creşterea productivităţii muncii şi, prin urmare, informatizarea. Guvernul nu poate face minuni pentru a creşte veniturile, iar singura soluţie este cea validată şi de mediul privat: creşterea productivităţii muncii.


Care sunt, însă, principalele piedici?

Mai multe ministere au lipsuri în ceea ce priveşte IT-ul, atât ca infrastructură, cât şi ca soluţii pentru creşterea productivităţii. Totuşi, s-au făcut progrese, suntem pe drumul cel bun. Informatizarea este o pârghie esenţială, fără a fi un panaceu pentru problemele ţării. Un semnal de alarmă ar fi că, uneori, o soluţie validată în sectorul privat este abandonată sau folosită parţial în sectorul public. Explicaţia constă în lipsa resurselor pentru şcolarizare, mentenanţă etc., pentru că, în lipsa unui efort susţinut, aceste aplicaţii ajung să fie marginalizate. Oamenii sunt cheia aici şi ar trebui conştientizată mai mult importanţa utilităţii IT-ului, pentru că, spre exemplu, în instituţiile „militare“ astfel de soluţii funcţionează perfect, deoarece se lucrează pe bază de ordin.


Cât de importantă este consultanţa pentru sectorul public?

Consider că succesul unui proiect depinde într-o mare măsură de calitatea consultanţei. Nu se pot face proiecte viabile fără o consultanţă serioasă, mai ales că instituţiile publice nu au întotdeauna cunoştinţele necesare. Au apărut numeroase firme de consultanţă de bună calitate, proiectele pe fondurile structurale şi post-aderare au întărit această categorie de companii şi rolul lor va creşte.


În ce măsură putem beneficia de experienţa acumulată la nivel european în proiectele IT publice?

Sunt de acord că, din punct de vedere al serviciilor publice, există un cadru general european cu directive IT clare, în care se încadrează şi România, iar proiectele au elemente comune indiferent de ţară. HP, din perspectiva unui jucător global, are o experienţă relevantă în diverse sectoare de economie: sănătate, e-government, finanţe, forţă de muncă etc. Important este să dialogăm cu autorităţile locale, să prezentăm experienţa HP şi să identificăm priorităţile acestor instituţii pentru perioada următoare. Spre exemplu, HP România ar fi interesată să ofere o soluţie pentru îmbunătăţirea colectarii taxelor şi impozitelor, deoarece am finalizat astfel de proiecte în alte ţări.


Cum apreciaţi evoluţia pieţei locale în 2011?

În primul trimestru din 2011, HP România a crescut peste nivelul înregistrat global. Poate fi o creştere firească după scăderea din 2009, însă eu o pun pe seama relansării economice la nivelul producţiei industriale, al exporturilor, vectori care au un impact pozitiv asupra pieţei IT. Piaţa SMB s-a mişcat foarte bine şi am înregistrat o creştere a cererii pe acest sector, specificul fiind creşterea numărului de comenzi şi mai puţin a valorii intrinseci a comenzilor. În ansamblu, sunt optimist şi consider că numeroase companii vor trece la optimizarea activităţii în-tr-un mod inteligent, iar aici evident este nevoie de IT.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite