Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Famelab, şansa formării unei noi generaţii de comunicatori ai ştiinţei

26 Iunie 2011




Finala FameLab 2011, Bucureşti
De la stânga la dreapta: Flavia Bianca-Cristian, Marc Ulieru – editor-şef Revista Ştiinţă şi Tehnică, Mariuca Mihăilescu, producător TVR, Excelenţa sa dl Martin Harris, Ambasadorul Regatului Unit în România


A patra ediţie a FameLab în România, cel mai important concurs internaţional de comunicare a ştiinţei în faţa publicului, a avut parte de câteva premiere. Concurenţii care au intrat în competiţia finală ce s-a desfăşurat în Bucureşti au avut ocazia de a-şi susţine prezentările pentru prima dată într-un platou de televiziune. De asemenea, pentru prima dată, compania Intel s-a implicat în această competiţie şi a oferit un premiu de 1.000 de dolari concurentului care a folosit tehnologia în modul cel mai eficient pentru a-şi atinge scopul.

Competiţia FameLab a demarat în Marea Britanie, în 2005. Începând cu anul 2007, British Council a organizat FameLab International în 9 ţări din Europa. Câştigătorii din fiecare ţară se întâlnesc în cadrul finalei FameLab International, care are loc în Marea Britanie, în cadrul The Times Cheltenham Science Festival.

Fiecare concurent trebuie să prezinte un subiect din domeniul ştiinţelor naturii, matematicii sau tehnologiei, pe care şi-l alege singur. Prezentările trebuie susţinute în limba română şi durează cel mult 3 minute. Este de dorit ca aceste prezentări să fie nu doar corecte şi interesante din punct de vedere ştiinţific, ci şi pe înţelesul celor fără o pregătire de specialitate. Concursul este deschis tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani.

Câştigătorii FameLab 2011

Finala FameLab 2011 din România a fost câştigată de Flavia-Bianca Cristian, studentă la Facultatea de Biologie a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. Titlul prezentării, cu care Bianca a câştigat o călătorie în Anglia pentru a reprezenta România în cadrul Finalei FameLab International de la Cheltenham oferită de Consiliul Britanic şi premiul în valoare de 1.000 de euro acordat de revista Ştiinţă şi Tehnică, a fost „Ţânţarii ştiu să (ne) citească”.

Constantin Cheptea, student la Universitatea Tehnică din Cluj, a câştigat premiul „Intel” în valoare de 1.000 de dolari, cu prezentarea „Matematica din spatele computerului”. Mirela Diana Ilie, studentă la Universitatea de Medicină din Bucureşti, şi Ruxandra Olimid, asistent universitar, Facultatea de Matematică, Universitatea Bucureşti, au ocupat locul al doilea şi respectiv al treilea.

„În această a patra ediţie de FameLab în România, concurenţii care au intrat în competiţia finală au avut ocazia de a-şi susţine prezentările pentru prima dată într-unul dintre platourile de filmare ale TVR. Înainte de marea provocare a finalei, cei 13 concurenţi care au fost selectaţi în urma competiţiilor din Bucureşti, Cluj şi Iaşi au participat la un training susţinut de o echipă de specialişti de top în comunicarea ştiinţifică din Marea Britanie şi România. Ineditul acestei ediţii îl reprezintă prezenţa ca şi trainer a Timandrei Harkness, fost director al competiţiei globale FameLab, actualmente consultant şi trainer renumit în domeniul comunicării ştiinţei, fiind în acelaşi timp şi o artistă destul de faimoasă în Marea Britanie. De la an la an, calitatea prezentărilor s-a îmbunătăţit considerabil, atât la nivelul preselecţiilor, cât şi în competiţia finală”, a declarat Luise Georgiana Vuiu, Head Strategic Partnerships and Marketing, British Council.

Juriul a fost compus din: Dr. Emil Toescu, şef al laboratorului de Neurobiologie a Îmbătrânirii, în cadrul Şcolii de Medicină Clinică şi Experimentală la Universitatea Birmingham din Marea Britanie; Marc Ulieru, editor-şef al revistei Ştiinţă şi Tehnică, Fundaţia Dinu Patriciu/Adevărul Holding; Manuela Oprişan, PR Manager Europa Centrală şi de Est Intel; Constantin Trofin, şef departament programe speciale, TVR.

„Intel a decis să devină partener al FameLab deoarece concursul are posibilitatea de a crea viitorii comunicatori de ştiinţă, dar şi generaţia următoare de ingineri sau antreprenori. Ceea ce tinerii învaţă şi descoperă astăzi va sta la baza inovaţiilor de mâine”, spune Manuela Oprişan, PR Manager Europa Centrală şi de Est Intel. Premiul oferit de Intel în cadrul FameLab se numeşte Intel Science and Technology Award şi are o valoare de 1.000 de dolari.

„Criteriile de evaluare a proiectelor pentru premiul Intel Science and Technology Award sunt nivelul de inovaţie, eficientizarea cu ajutorul tehnologiei, gradul de înţelegere a instrumentelor tehnologice folosite şi a modului de implementare a rezultatelor proiectului, precum şi impactul social şi cel ecologic. Premiul a recompensat concurentul care a prezentat proiectul într-un mod inovator, dar în acelaşi timp pe înţelesul tuturor”, adaugă Manuela Oprişan.

Este pentru prima dată când Intel se implică în această competiţie, premiul Intel Science and Technology Award fiind creat special pentru FameLab.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite