Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Famelab, şansa formării unei noi generaţii de comunicatori ai ştiinţei

26 Iunie 2011




„Suntem optimişti cu privire la participarea Intel la viitoarele finale ale FameLab din România. Intel investeşte în competiţiile de ştiinţă pentru a genera inovaţii. De mai bine de un deceniu, Intel lucrează cu ţări, comunităţi, şcoli şi universităţi pentru a crea resursele şi soluţiile necesare dezvoltării educaţiei ştiinţifice, tehnologice, matematice şi ingineriei de la vârste fragede, dar şi pentru a îmbunătăţi condiţiile de trai”, a mai spus reprezentanta Intel.

Adrian Curaj, directorul general al UEFISCDI consideră că FameLab e un concept care are ca principal beneficiu faptul de a arăta studenţilor că şi ştiinta te poate face „vedetă”. „Trăim într-o societate în care tinerii au din ce în ce mai puţine modele care vin din zona cercetării sau a ştiinţei. Nu pentru că nu am avea cercetători foarte bine pregătiţi sau că nu am fi dezvoltat proiecte de cercetare de anvergură internaţională, ci pentru că, din păcate, astfel de informaţii nu sunt foarte vehiculate în spaţiul public. UEFISCDI a înţeles de la început că beneficiile pentru cercetarea românească şi pentru comunicatorii de ştiinţă sunt importante şi de aceea a decis să se implice, ca partener, în acest proiect”, a precizat Adrian Curaj.

Cătălin Mosoia, editor Ziarul Ştiinţelor a declarat, la rândul său că la finalul fiecărei ediţii FameLab a cunoscut cei mai buni tineri comunicatori de ştiinţă ai momentului din România. „Cred că e nevoie de mai multe competiţii de acest gen, probabil organizate şi de firme sau de companii industriale. În esenţă, câştigul va fi tot al lor, pentru că, ulterior, vor putea să angajeze specialişti care ştiu să vorbească simplu şi pe scurt despre lucruri complicate şi care se întind pe sute de pagini. Prestaţia finaliştilor FameLab 2011 a fost bună, iar în ceea ce priveşte prezentarea subiectelor, majoritatea concurenţilor au reuşit să construiască mesajul pe care îl aveau de transmis. La unii concurenţi s-a observat că au lucrat pe text, la alţii, nu. La sfârşitul FameLab am avut senzaţia că în fiecare dintre finalişti se află un viitor profesionist în ale comunicării ştiinţei. Cu siguranţă vom mai auzi de ei, fie în presa scrisă, audio sau de televiziune”, a adăugat Cătălin Mosoia.



Finala FameLab International

Finala FameLab International care a avut loc în 11 iunie, în cadrul Times Cheltenham Science Festival, a fost câştigată de Myrtani Pieri din Cipru. Myrtani, care face un Doctorat în Biologie moleculară la Universitatea Oxford, a vorbit despre „Cât este de profundă dragostea (relaţia dintre mamă şi copil)”. Deşi nu a reuşit să se claseze pe unul dintre primele trei locuri, concurenta din România a avut o prezentare foarte apreciată de juriu.

„Feed-back-ul primit de la colaboratorii noştri de la TVR, care au fost prezenţi în sală, a fost: «Bianca a făcut parte dintr-un pluton de 7 sau 8 concurenţi care s-au prezentat într-adevăr excelent». Concurenţii din acest an (ca şi finaliştii din cele 4 ediţii de până acum) consideră că participarea la FameLab le-a permis să câştige noi competenţe de comunicare, pe care nu le pot acumula în altă parte”, a declarat Gabriel Ivan, Education & Science Projects Manager British Council.

Numărul ţărilor participante a fost de 14, cel mai mare până în prezent. Un număr de 18 ţări şi-au anunţat intenţia de a derula competiţia FameLab în 2012.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite