Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RFID, tehnologia care va revoluţiona retail-ul

26 Iunie 2011




• creşterea vitezei de realizare a operaţiunilor de inventariere. Cititoarele RFID pot înregistra, simultan, mai multe etichete, spre deosebire de cazul codurilor de bare, unde fiecare etichetă trebuie scanată separat. În plus, cititoarele RFID pot acţiona de la o distanţă mai mare (care poate varia în funcţie de tehnologia utilizată), ceea ce reduce timpul şi efortul personalului uman, care poate fi înlocuit, în unele cazuri, de dispozitive fixe de citire (porţi RFID, de exemplu), plasate astfel încât să înregistreze automat intrarea şi ieşirea mărfii dintr-un depozit;


• trasabilitate extinsă. Prin utilizarea etichetelor RFID, traseul parcurs de un anumit lot de produse poate fi stabilit mult mai exact, mergân-
du-se până la identificarea rapidă a anumitor produse la raft;


• accesarea unui volum mai mare de informaţii. Graţie tehnologiei utilizate, „etichetele inteligente“ furnizează un volum mult mai mare de date decât cel furnizat de codurile de bare (de până la 8MB). Date care, prin intermediul cititorului RFID şi a aplicaţiilor software specifice, permit o gestiune mult mai exactă a produselor, dar mai ales oferă posibilitatea rescrierii informaţiilor, ceea ce se poate dovedi foarte util, de exemplu, în cazul efectuării operaţiunilor de service;


• un nivel superior de securitate. Prin faptul că nu pot fi falsificate atât de uşor ca etichetele cu coduri de bare, etichetele RFID permit reducerea riscului de contrafacere. De exemplu, încă din 2004, U.S. Food and Drug Administration (FDA) Anti-Counterfeiting Task Force a recomandat adoptarea pe scară largă a tehnologiei de identificare prin radiofrecvenţă, argumentând că între 6 şi 10% din produsele farmaceutice comercializate la nivel mondial sunt contrafăcute. Pe de altă parte, „etichetele inteligente“ contribuie considerabil la scăderea pierderilor înregistrate ca urmare a furturilor.


Shoplifting-ul este un fenomen care produce pagube uriaşe retailerilor din întreaga lume. În România, singura estimare asupra acestui fenomen datează din 2003, valoarea pierderilor fiind estimată la circa 10 milioane de dolari anual. Prin imposibilitatea falsificării şi plasarea unor porţi RFID acest risc poate fi redus considerabil.


Câştigurile enumerate sunt doar câteva dintre avantajele pe care tehnologia RFID le poate oferi jucătorilor din zona de retail şi distribuţie. Lista acestora se extinde continuu datorită flexibilităţii tehnologiei, care se îmbogăţeşte mereu cu noi funcţionalităţi.


De exemplu, prin asocierea tehnologiei RFID cu cea GPS se pot reduce pierderile de mijloace returnabile (paleţii şi/sau containerele folosite la livrarea mărfii, care pot fi găsite şi recuperate rapid). Poate părea un câştig nesemnificativ, dar, conform unui studiu realizat de Aberdeen Consulting, aproximativ 25% din companiile de distribuţie pierd anual o zecime din mijloacele returnabile utilizate. Ceea ce pentru 50% din subiecţii studiului înseamnă o pierdere de până la 5% din cifra de afaceri.


Există numeroase astfel de exemple de câştiguri pe care tehnologia RFID le poate genera. Şi, dacă e să dăm crezare analiştilor de piaţă, numărul lor va creşte rapid în următorii ani.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite