Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Calitatea trece inaintea pretului

14 Iulie 2005



Marca si calitatea sunt principalele criterii in alegerea operatorului si a terminalului mobil in noile piete in curs de dezvoltare. Tarile din America Latina, Asia de Sud-Est, Africa si Orientul Mijlociu, precum si cele din centrul si estul Europei se numara printre noile piete cu cel mai accelerat ritm de dezvoltare in ceea ce priveste serviciile mobile dupa cum reflecta un studiu realizat de catre compania independenta de studii de piata Synovate, in perioada septembrie-noiembrie 2004, la comanda Nokia. La sondaj au participat peste 8.000 de persoane din mediul urban din Ucraina, Rusia, India, Indonezia si Argentina, atat utilizatori, cat si cei care nu utilizeaza telefoane mobile.


Preturile sunt percepute mai mari decat in realitate


Pretul propriu-zis are o influenta mai mica decat s-a crezut initial. Modul in care este perceput pretul este totusi principala piedica in calea achizitionarii unui telefon mobil, iar utilizatorii, dar si cei care nu utilizeaza telefoane mobile percep preturile ca fiind mai mari decat sunt in realitate.


Operatorul este ales nu doar dupa cel mai bun plan tarifar care propune preturi scazute ci, calitatea receptiei este principalul factor in functie de care se opteaza pentru un operator sau altul.


Atunci cand au fost intrebati de ce au decis sa se aboneze la operatorul la care se afla in prezent, principalul motiv invocat de participantii la studiu a fost calitatea semnalului oferit de retea (48%), in comparatie cu cel de-al doilea factor in ordinea importantei, un plan tarifar care ofera preturi scazute (cu 41%). In cazul unor piete precum Indonezia, calitatea semnalului a fost invocata de peste 70% dintre cei intervievati. Cei care au trecut de la un operator la altul au invocat ca motiv principal pretul (44%), acesta fiind urmat de calitatea semnalului (32%).


Serviciile de date iau amploare


De asemenea, serviciile pentru date incep sa ia amploare, unul din cinci utilizatori intervievati in cadrul sondajului a folosit un astfel de serviciu in ultima luna. La nivel national, apar unele diferente interesante: rusii prefera prognoza meteo, in timp ce indienii sportul, 82% dintre utilizatorii de continut au accesat stirile sportive. Indonezienii prefera divertismentul si jocurile (63%), iar argentinienii isi folosesc telefoanele mobile pentru a citi principalele titluri ale zilei (58%).


Rezultatele studiului au indicat faptul ca marca, respectiv calitatea terminalului si a serviciului de retea sunt factori puternici ce impulsioneaza pietele in curs de dezvoltare si depasesc uneori in importanta factorii legati de costuri, la care se asteapta in mod normal analistii industriei de profil.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite