Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Harti digitale pentru solutii de transport si optimizare a rutelor

10 Iulie 2005



Piata romaneasca cunoaste o crestere semnificativa a nevoilor de reducere si optimizare a cheltuielilor de transport si distributie si implicit necesitatea realizarii unui management performant si eficient al fortei de vanzare.


Acest lucru s-a impus in urma cresterii competitivitatii intre companii, a cresterii continue a preturilor carburantilor si a cheltuielilor indirecte asociate. Nevoia de a „vedea“ si „monitoriza“ forta de vanzare s-a transformat din dorinta in necesitate – in prezent majoritatea companiilor inteleg si internalizeaza importanta managementului spatial al informatiei cu care opereaza.


Cerintele companiilor au evoluat, de la nevoia de analiza spatiala a datelor corporative (geo-marketing): alocarea optima a teritoriilor de vanzare (de la nivel national si cel de strada), segmentarea pietei si stabilirea zonelor nisa, gasirea celei mai bune locatii pentru un nou punct de vanzare sau depozit – in esenta pentru castigarea in modul cel mai eficient de „market share“ in teritoriu – la solutii de optimizare a transportului, monitorizarii fortei de vanzare si managementul bunurilor mobile, in general.


„Motorul“ comun al acestora sunt hartile digitale. Fara harti potrivite acestui scop, orice solutie – simpla sau complexa – nu are relevanta practica. Utilizarea acestora cu sistemele GIS (Sisteme Geografice Informatice) si solutii dedicate pentru logistica/rutare aditionale, au conturat pe piata romaneasca reusite pentru companii care vizualizeaza bunurile mobile (Tracking&Tracing), optimizeaza rute (Route Optimisation) si monitorizeaza forta de vanzare distribuita in teritoriu (Fleet Management).


Beneficiile acestor solutii sunt legate direct de necesitatea cresterii rentabilitatii oricarui business prin:
-Reflectarea in pret a tuturor costurilor de transport
-Optimizarea incarcarii masinilor si utilizarea flotei la capacitatea maxima de incarcare
-Stabilirea unui itinerar optim de vizitare a punctelor de vanzare, functie de cea mai scurta sau cea mai rapida ruta, corelat cu ora si prioritatile la care masinile trebuie sa ajunga la destinatie
-Monitorizarea flotelor in vederea verificarii daca acestea respecta itinerariul propus si daca forta de vanzare utilizeaza parcul auto conform planului de lucru stabilit, cu ajutorul receptoarelor GPS.


Segmentele de piata cele mai active in adoptarea acestor solutii de rentabilizare a operatiunilor sunt: Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Goods), Transport & Logistic & Curierat, Paza si Protectie, dar nu numai. Pentru toate aceste companii, Geo Strategies impreuna cu Partenerii sai, care aduc valoare prin dezvoltari de solutii punctuale in acest domeniu, ofera o acoperire de exceptie cu harti digitale pentru intreaga tara si solutii specifice pentru optimizarea rutelor si a transportului. Iar pentru operatorii de flote care traverseaza Europa, Geo Strategies ofera harti digitale cu specificatii similare. In special, Europa Centrala si de Est – zona de imediat interes pentru dezvoltari – este acoperita de Geo Strategies pentru a satisface aplicatii trans-frontaliere cum sunt cele de transport.


Datele digitale sunt actualizate anual si prezinta toate caracteristicile structurale si de continut necesare pentru utilizare in aplicatii variate de rutare/logistica. In acest an produsele digitale oferite de Geo Strategies vor fi prezente in aplicatii mobile mai complexe (navigatie) ce presupun atribute suplimentare de genul: puncte de interes, restrictii si sensuri de circulatie, si multe alte atribute care fac ca aceste produse sa satisfaca cerinte in crestere pentru produse geografice si tehnologii de vizualizare performante.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite