Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Spectatorii Teatrului BULANDRA vor face rezervări on-line

19 Martie 2004



Alexandru DarieTeatrul BULANDRA s-a clădit, în anii ’40, în jurul personalităţii artistice şi umane a doamnei Lucia Sturdza Bulandra. În prezent, se află sub autoritatea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care este şi principalul finanţator. Dintre teatrele româneşti de proză, Teatrul BULANDRA are cele mai mari încasări. Încă din anul 2000 conducerea teatrului a decis implementarea unui sistem informatic de rezervare bilete, pregătind pentru stagiunea din toamnă un sistem de rezervări on-line. Despre aceste proiecte ne-a vorbit Alexandru Darie, director Teatru BULANDRA.


Care sunt avantajele acestui sistem pentru spectator?


Am vrut un sistem computerizat de vânzare bilete care, ulterior, să poată fi dezvoltat în plan spaţial, având în vedere că suntem un teatru cu această particularitate: cele două săli sunt la distanţă fizică mare (Izvor şi Grădina Icoanei). Scopul principal a fost ca spectatorul să cumpere bilete de la Sala Izvor pentru Sala Toma Caragiu (Grădina Icoanei) sau invers. Spectatorul poate rezerva cu nume şi prenume, biletele urmând să le ridice cu câteva zile înainte de spectacol de la sala pentru care s-au cumpărat. Comunicaţia între cele două săli se face prin linie închiriată RomTelecom. Dacă biletele nu au fost cumpărate, cu o oră înainte de spectacol sistemul şterge automat aceste rezervări. Astfel, cei care vin la Casă în ziua spectacolului mai pot găsi bilete.
Biletele, precum şi invitaţiile au coduri de bare, în holul sălilor existând un cititor de coduri de bare (se mai întâmplă ca spectatorul să-şi cumpere bilet pentru sala de la Sala Toma Caragiu şi să vină la Sala Izvor sau să încurce data). Încă nu a învăţat spectatorul foarte bine acest sistem, însă pentru mine acesta este un semn de civilizaţie.


Au existat probleme care au cerut o îmbunătăţire a sistemului ?


În funcţie de practica curentă au apărut anumite probleme. Un exemplu ar fi rapoartele, a căror necesitate nu a fost prevăzută iniţial. În acest moment, sistemul emite rapoarte de vânzări care pot fi grupate fie pe spectacol, fie pe toate spectacolele dintr-o săptămână, lună etc. Aceste rapoarte sunt necesare atât departamentului financiar-contabil, cât şi departamentului de marketing – vedem în timp real cum merge un anume spectacol şi dacă există probleme, se încearcă provocarea anumitor evenimente pentru a împinge acel spectacol „în faţa publicului“. De asemenea, aceste rapoarte reprezintă o oglindă foarte bună şi pentru ordonatorii noştri de credite.


Ce planuri de viitor aveţi privind
sistemul informatic?


Până la începutul stagiunii următoare vom dezvolta un sistem care să-i permită spectatorului să rezerve bilete pentru spectacolele de la BULANDRA prin Internet. Acest sistem on-line nu este foarte complicat, însă avem nevoie de protecţie faţă de anumiţi hackeri. De aceea, vom emite nişte card-uri pe care vom insera codurile numerice ale persoanelor doritoare, în general, spectatori fideli ai Teatrului BULANDRA, astfel încât să ştim, în orice moment, cine a rezervat biletele.


De fapt, Direcţia de Cultură le-a recomandat şi celorlalte teatre să adopte acest sistem on-line, urmând ca în viitor să înfiinţăm puncte de vânzare de bilete valabile pentru toate teatrele (ceea ce foarte multe ţări europene au). Deocamdată, spectatorul poate citi programul nostru de pe site-ul www.bulandra.ro, unde există şi noutăţi, repetiţii, CD-uri ale artiştilor trupei noastre etc.


Teatrul BULANDRA se implică în proiectul eRezervare?


Sistemul pe care doresc să-l implementeze Diverta şi OpenLink Networks, nu este compatibil cu acesta. Teatrul BULANDRA nu va intra în acest sistem. Noi suntem instituţii publice de cultură, iar lupta noastră este următoarea: a avea un anume profit, deci a acoperi, practic, o parte din subvenţie, păstrând însă accesibilitatea biletelor. De aceea, mi se pare paradoxal ca o firmă privată să intervină în acest lanţ.
Cred că teatrele ar trebui să încerce o dezvoltare pe cont propriu a acestor sisteme. Ideea proiectului eRezervare este valabilă pentru spectacolele ocazionale, dar în nici un caz pentru teatre.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite