Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BlackBerry – Un serviciu eficient in gestiunea biroului mobil

15 Septembrie 2005



Inca de la sfarsitul lunii mai, 20 de companii multinationale au implementat o varianta customer trial de BlackBerry de la Orange, dar nu vor ramane singurii utilizatori ai acestui serviciu pana la sfarsitul anului. BlackBerry este in strainatate un echipament la moda, iar romanii, care deja au aflat de el si il asteapta, il vor avea in curand. Orange si Connex au anuntat in luna aprilie incheierea acordului cu Research In Motion (RiM) pentru a furniza BlackBerry pe piata romaneasca. Noi am incercat sa aflam ce pregatiri s-au facut intre timp si cat de curand vom avea solutia pe piata.


Desi solutii tehnice separate, Orange a anuntat intentia de implementare a celor doua solutii BlackBerry – corporate si massmarket – chiar de la inceput. Diferenta dintre cele doua variante de abordare a pietei consta in software-ul de acces la serverul de email al companiei pe care il implica varianta corporate. Prin serviciul email-push, BlackBerry permite accesarea tuturor posibilitatilor unui cont de email de companie obisnuit, folosind o licenta software pentru server. Pentru massmarket, un device BlackBerry permite asocierea a cel mult 10 conturi de email (gen Yahoo), fara a implica software de server.


Bogdan Rauta Senior Product Manager Orange Romania.„La Orange solutia este functionala inca de la sfarsitul lunii martie, ceea ce facem noi acum fiind pregatirea proceselor interne si strategia de piata, respectiv campania de comunicare pentru fiecare segment de utilizatori in parte si asigurarea suportului tehnic”, ne-a declarat Bogdan Rauta (foto alaturat), Senior Product Manager Orange Romania.


Ca manager de firma, daca doresti ca angajatii tai sa foloseasca BlackBerry trebuie sa ai in vedere trei aspecte:


  • Pentru clientii corporate achizitionarea licentei software care se instaleaza pe un server in reteaua interna a companiei. Pentru mai multi utilizatori licentele suplimentare presupun costuri suplimentare.


  • Achizitionarea device-ului: Orange Romania va lansa dispozitivul BlackBerry 7290.


  • Un abonament lunar, de unde rezulta obtinerea unui venit pentru operator. Abonamentul presupune utilizarea la un nivel ridicat a serviciului, cu posibilitatea de a se suprapune peste abonamentul de voce.


    Ken Campbell, Chief Marketing Office la ConnexBlackBerry va fi functional prin reteaua Connex GSM/GPRS din Romania, iar in sistem roaming international va fi disponibil in tarile in care Connex are stabilite acorduri pentru roaming GPRS. „Connex va lansa comercial serviciul Blackberry in urmatoarele luni, solutia fiind testata in prezent de unii dintre clientii corporativi ai companiei. In Romania exista un sector antreprenorial cu o rata rapida de dezvoltare, iar Blackberry va ridica nivelul comunicarii business si, in scop personal, a oamenilor de afaceri aflati in miscare“, a spus Ken Campbell (foto alaturat), Chief Marketing Office la Connex.


    Vodafone, un brand pe care il asteapta si piata romaneasca, le ofera clientilor sai doua variante ale serviciului Blackberry: solutia Corporate Blackberry pentru clientii corporativi cu o infrastructura de e-mail corporativa si solutia Professional Blackberry pentru intreprinderile mici si profesionistii independenti care nu utilizeaza infrastructuri de e-mail corporative, ci folosesc posta electronica furnizata de servicii ca MSN Hotmail, Yahoo sau AOL si cei care doresc sa acceseze mai multe conturi de e-mail de pe un singur dispozitiv mobil.


    Multinationalele, primele interesate



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite