Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oracle Business Intelligence – Solutii performante pentru decizii strategice

15 Septembrie 2005



Construirea unui sistem de e-business trebuie sa aiba in vedere nevoia interpretarii inteligente a informatiilor de afaceri, care trebuie sa fie accesibile oricarui utilizator, in fiecare zi, indiferent de locatie.


Solutiile Oracle Business Intelligence permit clientilor sa aiba acces la informatie critica pentru suport decizional pe baza unor sisteme performante structurate pe trei nivele:

  • management operational zilnic
  • analiza, modelare
  • management strategic.


    Totodata, Oracle Business Intelligence reprezinta un set complet de aplicatii pentru evaluarea performantei, identificarea de noi oportunitati si administrarea riscurilor. Solutiile de e-business Oracle asigura un acces continuu la informatiile de decizie, prin seturi complete si instrumente de analiza a datelor in timp real.


    Aplicatiile Business Intelligence oferite de Oracle sunt deplin integrate cu pachetul E-Business Suite asigurand:

  • furnizarea ritmica de informatii de calitate fiecarui utilizator
  • evaluarea performantelor si identificarea exceptiilor
  • coordonarea activitatii de marketing prin analiza produselor si a profitabilitatii clientilor
  • realizarea de prognoze bazate pe planuri si rezultate actualizate.


    Oracle Daily Business Intelligence integreaza date din intreg pachetul de aplicatii Oracle E-Business Suite, pentru a oferi estimari ale performantelor, alerte operationale si instrumente eficiente pentru managementul rapoartelor pentru orice persoana care apartine nivelelor de decizie ale unei organizatii. Informatiile sunt organizate pe domenii de management si criterii de accesibilitate, prin intermediul unei singure pagini, care poate fi personalizata la nivel de utilizator. Oracle Daily Business Intelligence asigura analize cheie pentru toate domeniile functionale ale unei organizatii, precum Financiar, Productie, Achizitii, Vanzari, Marketing, Resurse Umane si Centre de interactiune.


    Pentru a putea fundamenta cele mai bune decizii, informatiile trebuie antrenate intr-un flux continuu de actualizare, procesare si analiza. Pentru cresterea performantelor in afaceri, managerul modern are nevoie de informatii complete ce integreaza aplicatiile tranzactionale ERP & CRM cu aplicatii si instrumente de Business Intelligence ce permit analiza zilnica a activitatii, compararea performantei cu strategia organizatiei si administrarea mai buna a intregului proces de conducere.


    Corporate Performance Management


    Noul concept Corporate Performance Management (CPM) include practic intreg ansamblul de metodologii, statistici, procese si sisteme utilizate pentru a monitoriza, masura si gestiona performantele unei afaceri. In viziunea Oracle, elementele care contribuie la definirea completa a unui sistem CPM sunt legate de metodologiile utilizate (Balanced Scorecard, Activity Based Management, Quality Management, Value-Based Management si Intangible Asset Management), de procesele derulate pentru formularea strategiilor, bugetare, planificare si stabilirea obiectivelor, precum si de metricile folosite in analize (financiare si non-financiare, pe termen scurt sau lung, cantitative sau calitative, etc.).


    Principalele beneficii oferite de solutiile Oracle pentru Corporate Performance Management sunt:

  • Recastigarea controlului asupra practicilor si proceselor de afaceri;
  • Imbunatatirea functiilor de analiza prin date provenite de la o sursa unica;
  • Cresterea credibilitatii organizationale;
  • Analiza in timp real a metricilor si indicatorilor de performanta;
  • Eliminarea barierelor de comunicare din interiorul unei organizatii;
  • Luarea deciziilor pe baza de fapte, date consistente si suport colaborativ.


    Strategia Oracle in domeniul sistemelor Business Intelligence (BI) sustine transformarea oricarei afaceri in relatii bazate pe un model de tip e-business, oferind informatii obtinute in timp real, o suita de aplicatii si tehnologia care le sustine. Arhitectura unui sistem BI se bazeaza pe integrarea unei suite de produse care sustin sistemul de suport decizional structurat pe 3 nivele: operational, analitic si strategic:

  • pentru nivelul operational, sistemul se bazeaza pe conceptul “manage your business by objectives, exceptions, and facts” – legat de necesitatea ca un manager sa stie in permanenta ce se intampla cu procesele de business ale organizatiei sale, comparativ cu obiectivele stabilite, sa fie atentionat atunci cand acestea nu sunt indeplinite, pentru a putea lua decizii in timp util. Principalul produs BI oferit de Oracle pentru nivelul operational este Daily Business Intelligence bazat pe conceptul inovator „daily business close”, care se refera la managementul operational zilnic.
  • produsele de analiza sustin zona de bugetare, raportare, analiza finaciara, analiza costurilor pe activitati, principalele produse fiind Activity Based Management, Enterprise Planning & Budgeting, Performance Analyzer, Demand Planning.
  • Pentru zona de management strategic Oracle ofera produsul Balanced Scorecard ce presupune formularea strategiei, misiunii organizatiei, monitorizarea si masurarea indicatorilor strategici ai perspectivelor mentionate mai sus, precum si a legaturii tip cauza/ efect dintre acestia.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite