Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistem informatic integrat marca SOBIS la Primaria Giurgiu

15 Septembrie 2005



Realizarea unui sistem informatic integrat pentru departamentele primariei raspandite in diverse locatii era unul dintre obiectivele importante din strategia Consiliului Local Municipal, iar pasul concret a fost oferta USAID care acorda o sansa pentru finantare. „USAID prin programul RITI – Acces a organizat un concurs de proiecte, iar propunerea Consiliului Local Giurgiu a fost acceptata spre finantare. Fondurile au provenit 35% din partea USAID si 65% din surse proprii“, ne-a declarat domnul Constantin Toma, coordonator integrare europeana si programe cu finantare externa.


Dupa acceptarea temei la finantare a fost initiat un contract cu IPA (Institutului de Proiectari pentru Automatizari) pentru furnizarea consultantei tehnice necesare si fundamentarii cererii de finantare. De la data semnarii contractului cu RITI – Acces, in 31 martie 2003 si pana la alegerea furnizorului 19 ianuarie 2004 s-a realizat documentatia tehnica, specificatiile si s-a organizat concursul de selectie. Realizarea proiectului s-a facut conform legislatiei privind achizitiile in sectorul public, iar concursul de solutii si rezultatele acestuia au fost publicate in Monitorul Oficial.


Castigatoare a fost aleasa firma Sobis Solutions din Sibiu. „Am fost bucurosi pentru ca avea cele mai bune referinte din sectorul administratiei publice, peste 800 de implementari la data respectiva. Mai mult compania avea solutii pentru toate problemele si cerintele noastre. Din aceste motive Sobis nu doar ca a castigat concursul, dar a obtinut un punctaj aproape de maxim: 94 de puncte din 100 posibile. La concurs s-au inscris mai multe companii insa unele s-au triat singure, ceea ce a facut ca in final sa ramana patru. Multe dintre aceste companii aveau referinte bune insa pe domenii limitate. Noi am cautat insa o companie care sa acopere toate directiile si sa aiba un nume bun in administratia publica“ ne-a declarat domnul Ioan Truta, coordonatorul proiectului din partea Primariei Giurgiu.


Proiectare si implementare


Dupa definitivarea concursului de solutii s-a trecut efectiv la etapa de proiectare si implementare care a durat aproape un an. Termenul final era 1 septembrie 2005 insa unele module au fost finalizate mai devreme. Proiectul demarat la inceputul anului 2004 a cautat sa ridice capacitatea Consiliului Local pe doua niveluri: implementarea unei solutii inovative, cu o interfata prietenoasa care sa furnizeze aplicatii pentru activitatile zilnice ale tuturor departamentelor si instruirea adecvata a angajatilor. Proiectul a fost compus din doua parti: infrastructura de telecomunicatii (statii de lucru, servere, retea locala fixa si virtuala, internet) si aplicatiile: sistemul de management al documentelor si sistemul de plata a taxelor si impozitelor.


Razvan MarincoiDomnul Razvan Marincoi, Brand Marketing Manager si coordonator al proiectului din partea SOBIS SOLUTIONS afirma: „Sistemul existent la Primaria Giurgiu pentru gestionarea documentelor era unul traditional si comun multor institutii de administratie publica din Romania. El era bazat pe normele interne ale institutiei care stabileau reguli precise pentru orice situatie aparuta. Elementul de baza al sistemului era documentul sub forma hartiei, care nu permitea o monitorizare atenta si nici nu permitea cetatenilor posibilitatea sa acceseze public aceste documente.“ Aplicatia de Management de Documente furnizata de Sobis a fost proiectata sa inlocuiasca hartia introducand un nou element de baza: e-Documentul. Sistemul poate lucra cu diferite tipuri de documente rezultate din diferite surse si avand diferite formate. DMS (Document Management System) permite organizatiei sa isi defineasca un ciclu de lucru intern optim si sa monitorizeze fiecare document pe ruta sa catre un ciclu de lucru specific. Arhiva electronica permite fiecarui cetatean sa acceseze via Internet toate documentele publice ale Consiliului Local.


DMS (Document Management System) produs de SOBIS SOLUTIONS este o aplicatie cu interfata web construita pe platforma IBM Lotus Notes/Domino. Folosind un server intern de email, aplicatia coordoneaza orice activitate specifica administratiei publice locale prin gestionarea petitiilor, certificatelor, notificarilor, registraturii, etc. Sistemul include si un modul de arhivare electronica ce stocheaza si coordoneaza problemele legate de forma si structura documentelor decizionale publice. Cetatenii au acces prin Internet la documentele stocate in aceasta arhiva electronica.


In cadrul Departamentului de Taxe si Impozite Giurgiu activitatea de colectare si urmarire a taxelor era realizata printr-un program denumit VENIS. Dezavantajele majore ale acestuia erau: imposibilitatea de a lucra interdepartamental, lipsa suportului pentru baze relationale de date. De asemenea, sistemul nu putea fi extins si modificat conform noilor norme legislative si nici accesat on-line de cetateni.


Toma Constantin„Era clar ca programul existent nu putea fi integrat noilor cerinte de tehnologizare mai ales ca se impunea sa putem tine legatura cu cetatenii si pe Internet, evident cu cei care au acces la acest mijloc de comunicare. Astfel, s-a decis implementarea unui nou sistem de gestionare a taxelor si impozitelor ca element de baza a noului Sistem Informatic Integrat“ a afirmat domnul Toma Constantin.


CALCimp (sistem de gestionare si urmarire a taxelor si impozitelor) produs de SOBIS SOLUTIONS este un instrument care coordoneaza intregul proces relationat cu plata taxelor si impozitelor locale. El furnizeaza un modul de eTAX care faciliteaza plata on-line si accesul la informatii referitoare la datele fiscale ale oricarui contribuabil. Aplicatia este dezvoltata pe platforma Windows/SQL Server.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite