Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Solutii SIVECO Romania pentru institutiile din administratia publica

15 Septembrie 2005



Perspectivele aderarii la organismele economice internationale determina o rearanjare a peisajului economic romanesc, in special a celui public administrativ, prin operatiuni de modernizare a infrastructurii, proceselor si, nu in ultimul rand, a personalului din institutiile publice. Cum administratia trebuie sa deserveasca cetatenii, toate masurile de modernizare ar trebui sa urmareasca acest obiectiv. Acest lucru implica folosirea unor instrumente care sa fluidizeze furnizarea serviciilor catre acestia: aplicatii software competente de taxe si impozite, folosirea comunicatiilor, o mai buna interfatare prin intermediul info-chioscurilor, masuri de evitare a birocratiei excesive.


Pachetul integrat SIVECO Applications


Principalele instrumente pe care SIVECO Romania le propune pentru institutiile publice, verificate deja in cadrul unor implementari de succes, sunt pachetul integrat SIVECO Applications, SIVECO Business Analyzer, SIVADOC si portalul informational info-chiosc. Sistemul Informatic Integrat SIVECO Applications cuprinde aplicatii destinate informatizarii urmatoarelor tipuri de activitati din cadrul Administratiei Publice Locale:

  • Financiar-Contabilitate – gestiune financiara, contabilitate financiara, contabiltate analitica, gestiunea activelor necorporale, a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar, gestiunea bugetelor, executia bugetara, definirea si urmarirea contractelor si comisioanelor, gestiunea veniturilor provenite din taxe si impozite;
  • Investitii – gestiunea investitiilor, planuri de investitii, achizitii publice, gestiunea devizelor de lucrari;
  • Gestiunea magaziilor, stocurilor si achizitiilor;
  • Resurse umane, Salarizare – gestiunea personalului, planificarea si urmarirea evolutiei fortei de munca, precum si salarizarea personalului
  • Managementul Primariei – raportari pentru departamentul de conducere, fundamentarea deciziilor si realizarea analizelor economice;


    Prin informatizarea activitatilor din cadrul Administratiei Publice Locale, se poate realiza:

  • crearea suportului informational pentru luarea deciziilor si sustinerea reformei in administratia publica,
  • cresterea eficientei operationale si fluidizarea comunicarii in cadrul compartimentelor administratiei publice locale,
  • informatizarea serviciilor avand ca beneficiari cetatenii si agentii economici, fapt care implica adesea integrarea serviciilor prestate de administratia publica locala,
  • asigurarea accesului la informatii prin tehnologii informationale pentru utilizatorii finali ai serviciilor administratiei publice.


    Instrumentul de analiza manageriala SIVECO Business Analyzer permite analiza datelor precum si previziuni prin schimbarea parametrilor ce definesc o serie de indicatori, iar principalele avantaje sunt:

  • sprijinirea procesului decizional in activitatile de planificare, urmarire, control si prognoza;
  • suport informational pentru adoptarea strategilor de control al costurilor si identificarea surselor de crestere a profitului;
  • informatii de sinteza, corente, consistente si primite in timp real
  • reprezentarea sub forma de grafice si tabele a analizelor solicitate, intr-o forma sugestiva, usor de gestionat si de personalizat.


    Sistemul de gestiune a managementului de date SIVADOC simplifica fluxul documentelor, reduce timpul de raspuns la solicitari si permite urmarirea modului de desfasurare a activitatilor. Datorita accesului rapid la informatii, documente si posibilitatea de controlare a progresului activitatilor, institutia va putea oferi cetatenilor servicii de calitate, va asigura transparenta proceselor sale si va fi pregatita pentru schimburile informationale cu alte organizatii ce devin, imediat dupa organizarea solida a propriei activitati, o necesitate stringenta.


    SIVADOC asigura suportul informatic pentru incadrarea in cerintele legislative si ale mediului in care institutiile din administratia publica functioneaza, si pune bazele integrarii acestora in Sistemul Electronic National si a corelarii cu directiile generale de informatizare existente la nivel national pentru informatizarea administratiei publice. Necesitatea schimbului de informatii si a controlului cat mai eficient al acestora se accentuaza pe masura ce se concretizeaza aderarea Romaniei in structurile euro-atlantice si alinierea la standardele internationale.


    Nu in ultimul rand, cea mai interactiva solutie pentru comunicarea cu cetatenii este portalul informational info-chiosc, care asigura o interfata prietenoasa si intuitiva, eliminand birocratia excesiva, fiind usor accesibil chiar si personelor fara experienta in utilizarea calculatorului. Utilizatorul se poate informa asupra fluxurilor de rezolvare a diverselor tipuri de probleme, poate trimite mesaje cu sugestii sau reclamatii, se poate informa asupra problemelor legate de taxe si impozite, poate completa si expedia diverse tipuri de formulare, poate cauta si/sau consulta orice informatie din sistem.


    In afara de partea de informatii generale, sistemul ofera informatii personalizate pentru cel care foloseste sistemul. De exemplu, modulul de taxe prezinta sumele datorate la zi, platile efectuate in trecut precum si alte informatii legate de impozite si taxe, contribuabilul poate efectua plati pin mijloace electronice (plata prin POS, Internet Banking, ATM); modulul de GIS ofera accesul la informatii personalizate de natura geografica.


    Referinte



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite