Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Conferinta Anuala ANIAP – selectie din agenda 2005

15 Septembrie 2005



Unul dintre evenimentele relevante ale lunii septembrie este Conferinta anuala ANIAP. Ca loc de desfasurare a fost aleasa statiunea Mamaia, locatie ce permite un weekend (16-18 septembrie) combinat de informare si relaxare. Tema acestei editii este „SISTEME INFORMATICE PENTRU FUNDAMENTAREA DECIZIILOR“ si acopera o categorie larga de solutii. Poate si aceasta este cauza unei prezente eterogene: furnizori de solutii software, dar si de telecomunicatii si infrastructura hardware. Conferinta nu va neglija insa nici metodologiile de management de proiect sau Infrastructura Nationala de Date Spatiale.


Sevil Sumanariu, presedinte ANIAP, ne-a motivat alegerea temei prin importanta luarii unei decizii optime, in cele trei etape ale sale de fundamentare/ formulare/ implementare: „O decizie fundamentata depinde de calitatea informatiilor care stau la baza ei. Oricat de mult ne-am axa pe managementul proiectelor, atata timp cat substanta acestora, respectiv informatia procesata de acestea reprezinta o resursa deficitara si critica, atat ca si continut, dar si ca producator, vom asista la decizii mai mult sau mai putin fundamentate si, in acest sens, conferinta anuala ANIAP 2005 isi propune ca tema „SISTEMELE INFORMATICE PENTRU FUNDAMENTAREA DECIZIEI“.
Cum aceasta editie a revistei va fi gata inaintea evenimentului ANIAP, ne-am propus sa va prezentam agenda conferintei si informatii relevante despre unele dintre prezentari si... speram sa ne gasiti in sala.




  • Vineri 16.09.2005–ora 18:30
    Noi perspective de dezvoltare a sistemelor informatice integrate din administratia publica locala


    „Similar cu evolutia domeniului comercial al serviciilor, serviciile din administratia publica evolueaza intr-o piata in plina dezvoltare. Suntem martorii unor cresteri a nivelului de calitate al serviciilor oferite, lucru care are ca forte motrice atat presiunea care vine de la beneficiarul final, cetateanul, dar si ca o urmare fireasca a evolutiilor tehnologice.
    Eficienta si performanta in servirea cetateanului se bazeaza si pe folosirea unor solutii de comunicatii care permit rezolvarea problemelor curente cu care se confrunta acest domeniu si care, totodata, deschid noi oportunitati pentru construirea si oferirea de noi servicii care sa faciliteze accesul cetateanului la serviciile publice. In acest context, prezentarea Connex se va axa pe solutii de comunicatii bazate pe tehnologia 3G si modalitatea de a rezolva necesitati specifice de comunicare atat pentru utilizatorii mobili, cat si pentru solutii de comunicatii la punct fix. In afaceri este foarte important sa iti alegi partenerii potriviti, sa stii ca exista servicii pe care te poti baza in rezolvarea anumitor nevoi de business. Pentru ca noi intelegem acest lucru, oferim produse inovative, special create pentru eficientizarea activitatilor de comunicatii“.


    Alexandru Hurdubaie, Director Departament Date, Mobifon




  • Sambata 17.09.2005–ora 10:00
    Utilizarea semnaturii electronice in procesele decizionale


    Stefan Boboc, ProSoft++In prezent, in Romania, utilizarea semnaturii electronice calificate in procesele decizionale se afla intr-un stadiu incipient. Exemplul clasic de utilizare a semnaturii electronice este pentru transmitere email-uri semnate digital. Utilizarea pe scara redusa a certificatelor calificate in alte aplicatii decat cele de bazate pe email, este datorata, in primul rand, lipsei unor aplicatii complexe, inter-institutionale, care sa integreze semnatura digitala ca element de securizare si verificare a informatiilor electronice transferate intre institutii. ProSoft++ este printre primele companii din Romania care a dezvoltat si este in curs de implementare a primei aplicatii reale de utilizare a semnaturii digitale calificate in procesul de autorizare a persoanelor fizice si asociatiilor familiale care desfasoara activitati independente. Acest modul de utilizare a semnaturii digitale calificate face parte integranta din aplicatia de gestiune a autorizatiilor la nivelul primariilor, aplicatie din portofoliul de produse software pentru administratia publica oferite de ProSoft++.


    Stefan Boboc, ProSoft++




  • Sambata 17.09.2005–ora 10:30
    Software open-source pentru administratia publica


    Andreia Stefanescu, CEO Nuxeo RomaniaPrezentarea Nuxeo este focalizata pe aplicatia Nuxeo CPS (Collaborative Portal Server), software open source profesional pentru managementul continutului colaborativ, managementul procesului de afaceri si al fluxului de lucru. CPS se distribuie sub licenta GPL si se bazeaza pe platformele open source Zope si CMF (Content Management Framework). Aplicatia este dezvoltata de compania Nuxeo in mod colaborativ, in mediu open source, alaturi de o comunitate de dezvoltatori. La ora actuala, CPS este considerat cel mai complet framework open source din domeniul sau, avand in vedere toate tehnologiile de pe piata, potrivit analistilor de marketing Gartner, KnowledgeConsult si Markess International. Nuxeo Romania este filiala companiei franceze Nuxeo, furnizor de solutii open source de Enterprise Content Management (ECM).



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite