Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Gestiunea de Proiecte–Componenta a pachetului SAP

17 Octombrie 2005



Elena Calin, Project Manager Public SectorIn cadrul administratiei publice, atat la nivel local, dar si la nivel central se deruleaza din ce in ce mai multe proiecte in diverse forme de organizare, incepand cu propriile proiecte si sfarsind cu proiecte complexe de parteneriat public si privat, deseori cu finantare externa. Devine din ce in ce mai dificil sa urmaresti aceste lucrari prin metode empirice, fara instrumente performante de lucru. Sistemul informatic integrat oferit de SAP propune functionalitati specifice pentru gestiunea si urmarirea proiectelor prin intermediul modulului Gestiune Proiecte – PS (Project System). Computer Sharing Bucuresti a abordat aceasta problematica si este in faza de finalizare a proiectului la Primaria Sibiu, si in faza de pregatire a proiectului la Primaria Satu Mare.


Modulul Gestiune Proiecte (PS) din cadrul pachetului informatic integrat SAP ofera suport pentru planificarea, executia si urmarirea tuturor aspectelor de derulare a proiectelor interne/externe, atat din punct de vedere tehnic, cat si comercial.


In vederea unei gestionari clare si organizate, modulul Gestiune Proiecte (PS) permite structurarea proiectului din urmatoarele puncte de vedere:


  • Al modului in care proiectul este organizat, folosind asa-numitele structuri de detaliere activitati (WBS = Work Breakdown Structure).
    Primul pas care trebuie facut in planificarea proiectului este de a „sparge“ activitatile din proiect in sarcini ce formeaza o ierarhie. Criteriul dupa care se impart aceste sarcini difera foarte mult depinzand de tipul si complexitatea proiectului.
  • Al modului de desfasurare a proiectului, folosind pachete de lucru (procese).
    Planificarea proiectului presupune si stabilirea ordinii in care sarcinile de lucru vor fi executate. Tot aici se determina care dintre sarcini depind unele de altele, care dintre sarcini necesita activitati suplimentare si care sarcini necesita un grad de detaliere mai mare.


    Un proiect incepe intotdeauna cu definirea si clasificarea structurilor necesare, precum si cu incorporarea lor in structura organizationala deja existenta.


    Principalele functionalitati oferite de SAP PS sunt urmatoarele:


    Planificarea costurilor


    Planificarea costurilor intervine in diverse stadii ale proiectului:

  • In faza de conceptie si planificare globala, pentru stabilirea unui cost initial estimat,
  • In faza de aprobare a proiectului, ca baza pentru alocarea bugetului de proiect,
  • In timpul derularii proiectului, costurile planificate fiind folosite pentru monitorizarea costurilor reale si depistarea abaterilor de la costurile planificate.


    Planificarea costurilor se face pe baza celor doua metode de reprezentare (structuri WBS si procese). In cazul proceselor, calculul de costuri se face pe baza descrierii detaliate a duratelor activitatilor si a resurselor implicate, in timp ce in cazul structurilor de proiect sunt furnizate direct costurile estimate pentru componentele elementare ale structurii.


    Estimarea evolutiei in timp a costurilor



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite