Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Din 2006 vom avea un ghiseu unic pentru plati electronice

17 Octombrie 2005



Prin proiectul "Ghiseul virtual de plati", ministerul comunicatiilor si-a propus sa achizitioneze o solutie informatica pentru facilitarea platii on-line, prin intermediul cardului bancar, a debitelor catre bugetul de stat si bugetele locale. Ofertele depuse trebuie sa acopere intreaga gama de servicii si produse solicitate: servicii de editare a produselor software, servicii de consultanta si furnizare de software, calculatoare si alte echipamente informatice si servicii de retea pentru comunicatii de date.


Ghiseul virtual de plati“ se bazeaza pe o solutie informatica si are ca beneficiari institutiile statului catre care populatia are diverse plati de efectuat, cum ar fi taxe, impozite, amenzi, sau contravaloarea altor servicii. Plata se va efectua cu ajutorul cardului bancar, autentificarea realizandu-se pe baza datelor asociate cardului.


Licitatia de achizitionare a solutiei informatice „Ghiseul virtual de plati“, lansata in luna august, a strans sapte oferte din partea urmatoarelor companii: Forte Business Services, Total Soft, UTI Systems, Softwin, Crescendo International, Softnet Development & Consulting si Siveco Romania.


Decizia ministerului in alegerea castigatorului nu mai poate fi amanata decat pana la data de 29 octombrie, datorita termenului de valabilitate a ofertei solicitat de minister. Daca data de deschidere a ofertei a fost 14 septembrie, proiectul va trebui implementat cel tarziu dupa 75 de zile de la anuntarea castigatorului licitatiei. In momentul initierii licitatiei, reprezentantii Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei ne-au mentionat ca termenul pentru finalizarea implementarii proiectului este luna decembrie a acestui an. Daca luam in considerare intarzierile aparute pe parcurs, ne asteptam ca la inceputul anului 2006 sa utilizam ghiseul unic pentru achitatea impozitelor si taxelor prin card bancar.


O singura interfata pentru plata la orice administratie


Fiecare primarie are obligativitatea de a permite plata electronica a taxelor si impozitelor inca din 2003, dar primarile au propriul site si diferite proceduri pentru efectuarea platilor electronice, mai mult sau mai putin functionale. Ceea ce isi propune acest sistem este interfatarea ulterioara cu sistemele electronice ale emitentilor si beneficiarilor de plata, precum si cu cele oferite de catre procesatorii de carduri ne-a precizat ministerul.


Acest proiect reprezinta cel mai bun mijloc pentru ca toti cetatenii sa aiba acces la informatiile relevante despre taxele si impozitele locale, oferind in acelasi timp o solutie facila, rapida si comoda pentru achitarea datoriilor la bugetele locale.


Totodata se urmareste asigurarea transparentei in furnizarea de informatii si servicii publice, eficienta utilizarii fondurilor publice, accesul egal, nediscriminatoriu la informatii si servicii publice, confidentialitatea si garantarea protejarii secretului datelor cu caracter personal, asigurarea disponibilitatii informatiilor si a serviciilor publice.


Scop declarat: Reducerea birocratiei


Printre principalele beneficii pe care reusita acestui proiect le aduce se numara in primul rand cresterea gradului de confort al cetateanului, simplificarea procedurilor administrative, cresterea vitezei de circulatie a documentelor de plata catre stat, colectarea in timp util a debitelor catre bugetul de stat si sporirea flexibilitatii si securitatii sistemelor de plati, sustin reprezentantii MCTI care au propus proiectul. In ceea ce priveste bancile, prin implementarea acestui proiect se asteapta o crestere a increderii in tranzactiile electronice, se vor reduce costurile de emitere si mentinere in circulatie a numerarului si, mai ales, se va stimula cresterea competitivitatii pe piata cardurilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite