Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Utilizarea hartii digitale a municipiului Oradea in situatii de urgenta

18 Octombrie 2005



  • Directii posibile de imbunatatire a asistarii procesului decizional


    Situatiile de urgenta, categorie din care fac parte si inundatiile dramatice din acest an, solicita la maxim oricare administratie locala. Intervalul scurt de reactie, resursele limitate, opinia publica, sunt doar unii dintre factorii ce creeaza presiune asupra procesului decizional. Orice situatie de urgenta implica o locatie, iar cand vorbim de locatii GIS-ul ofera cele mai bune solutii. Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „CRISANA“ al judetului Bihor este una dintre institutiile publice care utilizeaza astfel de solutii.



    Articol realizat de col Ioan Bas, Prim-adjunct al Inspectorului Sef si Claudiu Zoicas, Sef Birou Monitorizare Situatii de Urgenta si Dispecerat, ISU Bihor


    La primirea unui anunt de producere a unei situatii de urgenta identificarea adresei trebuie sa fie extrem de rapida, iar sistemul de cautare cat mai simplu avand in vedere stresul provocat de presiunea timpului. In aceste conditii, s-a incercat in permanenta optimizarea sistemului de identificare a adresei si a traseului optim, fiind parcurse trei etape importante:


    1. Atunci cand harta municipiului Oradea continea doar trama stradala si pozitia celor mai importante obiective, identificarea adresei in dispecerat se limita la strada, urmand ca gasirea imobilului sa se faca in teren. Evident, apareau probleme in cazul strazilor foarte lungi, sau cand incendiul nu putea fi observat de la distanta (amploare mica sau zona de blocuri).


    2. In anul 2000 a fost realizata in colaborare cu Regia Autonoma Apa-Canal, o harta digitala continand pe langa trama stradala si imobilele cu precizarea dupa caz a numarului postal, a tipului de bloc sau a denumirii agentului economic/institutiei. Din lipsa fondurilor pentru achizitia licentelor si a aparaturii necesare (videoproiector, statie grafica), harta a fost printata si montata pe perete, avand dimensiunile de 5x2.8 m.


    In aceasta etapa identificarea adresei se face astfel:


  • identificarea caroului care contine strada, in doua liste: una continand strazile ordonate alfabetic dupa denumirea noua si o a doua ordonata, de asemenea, alfabetic, dupa denumirea veche;


  • identificarea imobilului dupa numarul postal in cazul caselor, sau dupa tipul si numarul blocului (ex. PB32), prin cautarea acestuia in caroul care are dimensiunile echivalente in teren de 600x600m ;


    In momentul de fata este procedeul de cautare preponderent folosit, atat din cauza inertiei, cat si datorita lipsei de performanta a aplicatiei GIS in forma actuala.


    3. Implementarea in dispecerat a hartii digitale a municipiului Oradea. Este facilitata astfel realizarea urmatoarelor activitati:



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite