Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sisteme de securitate pentru spatii comerciale

18 Octombrie 2005



Marfurile din magazine reprezinta o tentatie atat pentru hoti, cat si pentru clienti sau chiar pentru personalul angajat. Conform unor statistici realizate in Statele Unite ale Americii, in timp ce dumneavoastra cititi acest articol, hotii fura din magazine, in fiecare minut, produse in valoare de peste 25 de dolari. In aceste conditii, factorii de decizie din magazin trebuie sa protejeze investitia in cladire si in marfuri. Marea majoritate a magazinelor au recurs la o anumita forma de securitate - de la un angajat ca paznic, care poate fi secondat sau nu de un sistem de alarma, se poate ajunge la sisteme complexe de management a securitatii obiectivului.


In vederea implementarii unui sistem de securitate eficient, pentru fiecare tip de spatiu comercial trebuie realizata o analiza de risc, in baza unui plan si in urma unei discutii aprofundate privind filozofia spatiului comercial, fiecare tip de magazin avand o anumita cerinta de securitate impusa de cadrul legislativ si de domeniul de activitate.


In cazul unui comerciant international, cu mare experienta si un concept de securitate bine definit, analiza de risc inseamna si adaptarea la conditiile specifice tarii noastre.


Amortizarea investitiei


Investitia in sisteme de supraveghere performante se amortizeaza prin eliminarea alarmelor false, a defectiunilor tehnice, a costurilor mari de exploatare si intretinere care apar inevitabil in cazul utilizarii unor echipamente ieftine, dar slabe calitativ.


Eficienta sistemelor de securitate poate fi imbunatatita prin stransa colaborare intre beneficiar si firma. Modalitatea de etichetare antifurt ramane la latitudinea beneficiarului, acesta avand in vedere tipul produsului si efectul psihologic urmarit.


Marile retele de comercianti internationali, cum ar fi METRO Cash& Carry si Carrefour au initiat actiuni de marcare a marfurilor la furnizor, inglobarea in ambalaj a elementului de siguranta antifurt facandu-se inca de la fabricatie sau la distribuitor.


Tipurile de sisteme antifurt variaza in functie de magazin si de produs. Pentru un mic magazin cochet, de exemplu, este indicat un sistem antifurt mai putin evident, dar la fel de eficient, care sa se incadreze in ambianta, supraveghere video cu o singura camera si monitor cu inregistrare, pe langa sistemul de detectie incendiu, efractie si sonorizarea pentru ambianta.


Pe masura ce spatiul magazinelor creste, sistemele de securitate se diversifica, devin mai complexe. Sistemul antifurt specific pentru zona caselor de marcat este un sistem ecranat, pentru a se evita interferenta undelor radio si electromagnetice. Pentru incintele de tip hypermarket si Cash&Carry, ale caror iesiri au dimensiuni foarte mari, exista sisteme specifice antifurt invizibile, montate in plafonul si in podeaua magazinului, precum si antene antifurt care acopera o deschidere a iesirilor de pana la 2,4 m.


Sisteme de supraveghere video



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite