Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CRM-ul, acum şi pe tablete

24 Iulie 2011



Aplicaţiile pentru gestiunea clienţilor (CRM) rămân un subiect fierbinte, conform tuturor analiştilor, nevoia de fidelizare şi păstrare a clienţilor, precum şi explozia comunităţilor şi reţelelor sociale catalizând interesul pentru aceste tehnologii. O bună parte din aceste investiţii se vor focaliza către aplicaţii mobile, pentru a conecta la CRM o categorie extinsă de utilizatori. Dacă restrângem, mai mult sau mai puţin forţat, CRM la partea de vânzări, mobilitatea este, inevitabil, unul dintre cele mai relevante beneficii.


Orice discuţie despre mobilitate nu poate ignora tabletele, un instrument foarte la modă şi ale cărui vânzări le depăşesc pe cele de laptopuri sau desktopuri. Indiferent de format sau sistem de operare (Android, iOS, BlackBerry), tabletele prind tot mai mult la cele mai diverse categorii de utilizatori, iar segmentul de business nu face excepţie. Dacă aplicaţia de Business Intelligence pe iPad lansată de TotalSoft părea oarecum exotică anul trecut, acum astfel de produse se încadrează în normal, mai ales că producători precum SAP şi Oracle au lansat aplicaţii pentru aceste platforme.


Nici vendorii de CRM nu au ignorat tabletele, iar în mod curent există mai multe oferte, atât pentru acces prin browser, cât şi prin client local disponibil în Android Marketplace sau servicii similare. Salesforce, SugarCRM, RightNow, Pipedrive sunt doar câteva dintre aplicaţiile CRM notorii disponibile pe tablete. Recent, însă, unul dintre liderii pieţei, Oracle, a făcut un pas important în această direcţie. Prin lansarea unui client Virtual Desktop pentru iPad, Oracle oferă toate premisele utilizării soluţiei proprietare Siebel CRM pe această categorie de tablete, cu întreaga experienţă în utilizarea aplicaţiei pentru desktop. Cu siguranţă, acestui demers i se vor adăuga şi alţi vendori, pe măsură ce oportunităţile vor fi identificate.


Local, încă nu sunt prea multe preocupări, deşi nu se poate spune că subiectul este ignorat. Pe de o parte, CRM-ul încă nu a luat viteza necesară pentru a mişca piaţa, iar pe de alta aplicaţiile exclusiv web based sunt puţine. În ceea ce priveşte accesul de pe tablete, există limitări induse de cerinţa unei anumite versiuni de broswer (a se vedea AnytimeMini) sau a unor tehnologii proprietare pentru vizualizarea datelor (a se vedea M.O.R.E. CRM), dar situaţia se va schimba în perioada următoare. În general, perspectivele sunt bune, iar piaţa aşteaptă reacţia constructivă a vendorilor, mai ales că tabletele devin un instrument tot mai apreciat şi în mediul business, dar unde, fără aplicaţiile de productivitate necesare, nu pot livra la adevăratul potenţial.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite