Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Se poate vorbi de o maturizare a soluţiilor geospaţiale, atunci când o activitate nu mai poate fi gestionată fără acestea

24 Iulie 2011




Astfel, soluţiile geospaţiale şi proiectele derulate cu tehnologii geospaţiale au şanse reale de a deveni în timp proiecte mature, care pot deveni standard de lucru în organizaţii şi pot produce beneficii reale.


E adevărat că piaţa GIS din ţara noastră, măsurată după criterii legate de vânzări, valoare, proiecte şi număr de clienţi este, fără îndoială, încă subdezvoltată. Însă, maturitatea pieţei nu are legătură cu volumul vânzărilor, ci cu maturitatea soluţiilor şi cu nivelul managerial până la care o decizie se fundamentează pe o soluţie geospaţială.



Sevil Sumanariu


„Se poate vorbi de o maturizare a soluţiilor geospaţiale atunci când o activitate nu mai poate fi gestionată fără acesta. Din experienţă, pot spune că o soluţie informatică ajunge la maturitate sau considerăm noi că ar ajunge la maturitate atunci când ne satisface fie la nivel decizional sau al top managementului, fie la nivelul executivului sau al utilizatorului final. De cele mai multe ori noi, cei din administraţia publică, o considerăm matură, în momentul în care nu mai investim resurse în ea sau când aceasta devine o rutină, ceva ce face parte din viaţa noastră de zi cu zi şi fără de care procesul administrativ nu poate funcţiona. Soluţiile informatice ajung mature dacă înglobează şi o componentă geospaţială. Degeaba am instalat un ERP foarte performant în primărie sau în Consiliul Judeţean, dacă el nu are legătură cu GIS-ul din instituţie”, precizează Sevil Sumanariu, preşedinte ANIAP.


Deşi există şi la noi proiecte care au respectat paşii de mai sus şi care reprezintă acum exemple de bune practici pentru alte administraţii locale în ceea ce priveşte maturitatea soluţiilor geospaţiale, aceste modele sunt, deocamdată, foarte puţine.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite