Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RFID, provocări şi tendinţe

24 Iulie 2011




Amintiri despre viitor

Deşi cumulul de factori enumeraţi persistă, nu doar la nivel local, estimările analiştilor de piaţă asupra evoluţiei ratei de penetrare a RFID-ului sunt optimiste. Aşa cum aminteam în articolul anterior dedicat acestui subiect, analiştii de la VDC Research Group susţin că în intervalul 2011-2012, spre deosebire de evoluţia anterioară a pieţei RFID, creşterea acesteia nu va mai fi asigurată doar de extinderea şi dezvoltarea proiectelor RFID la clienţii vechi, ci de atragerea de noi clienţi. Clienţi care au hotărât să iasă din expectativă, convinşi că tehnologia RFID a atins nivelul de maturitate şi standardizare care să le garanteze obţinerea unor beneficii reale.


Valentin Voinescu împărtăşeşte parţial aceste perspective optimiste: „Sunt pasionat şi preocupat de subiectul RFID de aproape 10 ani. În acest interval de timp, am asistat la mai multe «explozii de entuziasm» vizavi de potenţialul acestei tehnologii. Care nu s-au concretizat întrutotul. Însă nu pot nega că, în ultimul timp, am asistat la o serie de iniţiative conjugate, care se anunţă a fi extrem de importante pentru viitorul RFID-ului în Europa şi nu numai. De exemplu, proiectul RAN – RFID Automotive Network –, care reuneşte 20 de producători de maşini, furnizori şi distribuitori, printre care se numără nume precum Daimler, BMW, Opel. Proiectul este sprijinit şi suportat de Ministerul german al Economiei şi Tehnologiei, are o valoare de 45 de milioane de euro, a fost startat anul acesta şi va dura trei ani, având ca scop dezvoltarea de standarde pentru industria auto, în vederea optimizării implementării şi utilizării tehnologiei RFID în această industrie. Este un proiect important şi nu este singurul“, conchide Voinescu.


Rămâne de văzut dacă impactul unor astfel de proiecte se va resimţi şi la nivel local. Cel mai probabil, efectul va fi „transmis“ în România prin intermediul subsidiarelor marilor companii multinaţionale, care au adoptat deja tehnologia RFID. Însă nu trebuie minimizate nici iniţiativele locale, care, chiar dacă sunt destul de rare şi nu au nici pe departe amploarea unui proiect precum RAN, au un rol important în educarea pieţei şi crearea nivelului de expertiză necesar.


Valentin Voinescu este un promotor activ al tehnologiilor RFID în România, cu o certificare RFID+ şi 5 ani de experienţă în acest domeniu, fiind totodată un pasionat al tehnologiilor de îmbunătăţire a fluxurilor logistice din mediul industrial. A lucrat vreme de 3 ani la una dintre cele mai mari implementări RFID la nivel mondial, fiind implicat în proiecte de dezvoltare şi infrastructură RFID în peste 15 ţări.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite