Rechini, pesti mari si pesti mici
Chiar daca suna putin a National Geographic–wild life, sintagma acopera foarte bine si lumea afacerilor unde cei mici traiesc sub „amenintarile” celor mari. Pentru a sustine ratele de crestere care ne impresioneaza la prezentari, companiile in general, iar cele din IT nu fac exceptie, trebuie sa genereze mai mult business. Poate fi vorba de produse sau servicii suplimentare in portofoliu, de crestere a preturilor etc, optiunile sunt multiple, dar teoretic orice cresterea are un plafon: segmentul de piata caruia i te adresezi. Dupa ce am depasit etapa generica a celor patru clienti de anul acesta, care fata de cei doi de anul trecut aduceau o crestere de 100%, probabil multi manageri se intreaba unde isi vor gasi resursele de crestere.
Varujan Pambuccian, persoana cu un vadit simt al umorului, spunea intr-un oarecare context ca avem atatea ERP-uri cate intreprinderi. Dincolo de evidenta exagerare, situatia este oarecum reala, dar si benefica as spune. Exagerarea ar fi ca nu toate intreprinderile au ERP-uri, iar realitatea ca avem prea multi ofertanti locali pentru o piata relativ mica. Beneficiul amintit este existenta unor aplicatii de gestiune (poate pretentios numite ERP) si pentru companiile care nu si-ar fi permis niciodata SAP, SCALA sau MFGPro, sau nici macar rudele locale mai cunoscute ale acestora ca Socrate, Wiz sau Hermes.
Cum piata care impune limitele teoretice ale cresterii da unele semne de saturare companiile se repozitioneaza. Astfel, SAP, un adevarat Porsche al industriei mondiale de IT, ofera o solutie numita SAP Baseline dedicata firmelor din categoria SMB (mici si medii), iar Scala/Epicor anunta o strategie similara. Un element comun in strategiile ambelor companii este cresterea numarului de parteri. Mai mult sunt asteptate firme locale, (pozitia geografica poate fi importanta) care sa renunte la produsul propriu pentru a intra intr-un astfel de program de parteneriat.
Situatia concreta este ca aceste firmele mari coboara stacheta si cauta clienti printre prospectii targetati in mod obisnuit de BitSoftware, Wizrom sau Transart. Este de asteptat ca si aceste companii sa coboare la nise de piata inferioare din punct de vedere al dimensiunii companiei. Astfel, efectul de domino va strica armonia aparenta a unei piete cu resurse pentru toti si inevitabil unii vor pierde. Riscurile apar pentru toti, fie rechini, pesti mari sau pesti mici.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)