Tehnologie si siguranta de S(uper)-Klasse
Masinile de lux din segmentele superioare au o viata mai lunga decat modelele adresate publicului larg. Avansul tehnologic cu care pornesc la drum le asigura pe o perioada indelungata intaietatea in domeniul sigurantei si confortului. Noua generatie Mercedes S-Klasse, de pilda, a aparut la sapte ani dupa lansarea precedentei versiuni. La fel ca si in 1998, tehnologia inglobata in noul S-Klasse ne aduce mai aproape de masinile care ne incanta in filmele science-fiction.
Nu mai putin de 340 de patente au fost inregistrate in urma dezvoltarii noului S-Klasse, o confirmare statistica a nivelului de siguranta si confort pe care limuzina Mercedes le asigura pasagerilor sai. Unele dintre sistemele prezente la bordul lui S-Klasse figureaza si intre dotarile altor modele de top, cum ar fi instalatia de asistenta la plecarea in panta: la ridicarea piciorului de pe pedala de frana, masina ramane imobilizata pana in momentul in care este apasata acceleratia, prevenind astfel „alunecarea” in spate. In schimb, Mercedes a lucrat asupra instalatiei de franare si mai mult, imbogatindu-i caracteristicile cu performante inedite.
Prevenirea riscurilor
Sistemul de protectie Pre-Safe, marca inregistrata a constructorului german, integreaza functiile echipamentului Brake Assist Plus, cel care avertizeaza soferul daca spatiul dintre limuzina si vehiculul din fata este prea mic si care calculeaza distanta ideala de franare, suplimentand daca e nevoie presiunea din instalatie chiar si atunci cand soferul apasa frana prea usor. Procesul previne nu numai coliziunea cu masinile din fata ci si cu cele din spate, blocurile optice posterioare semnalizand intermitent efectuarea unei franari de urgenta. Reactionand la semnalele primite de la Brake Assist Plus, sistemul Pre-Safe poate recunoaste iminenta producerii unui accident si drept consecinta comanda pretensionarea centurilor de siguranta si umflarea pernelor de aer din interiorul scaunelor pentru a cuprinde si proteja mai bine corpul pasagerilor. Mai mult, actiunile preventive includ si inchiderea automata a geamurilor laterale in situatiile ce preced un eventual accident.
De altfel, Mercedes a fost intotdeauna in avangarda sistemelor de control al franarii. Colaborarea dintre casa auto de la Stuttgart si compania Bosch a dus la aparitia in 1978 a sistemului ABS (sistemul de anti-blocare a franelor) pe S-Klasse, model care a primit la mijlocul anilor ’90 si inovatorul echipament electronic de asigurare a stabilitatii ESP (furnizat tot de Bosch).
Pilotaj sigur
Un element suplimentar de siguranta este reprezentat de programul Perform-Safe, la baza caruia se gaseste sistemul de control al proximitatii Distronic Plus – actionand la viteze de la 0 la 200 km/h cu ajutorul unui radar, acest sistem pastreaza distanta corecta in trafic, putand chiar sa opreasca limuzina si sa accelereze din nou in mod automat in cazul aglomeratiilor urbane. In practica, soferul este scutit de un efort suplimentar la fiecare miscare a coloanei de masini, fiind mai calm si mai linistit, lucru dovedit si de cercetarile comparative efectuate de catre Mercedes: la drum lung, soferul unui S-Klasse are un ritm cardiac mai calm (5-6 batai/minut mai putine) decat in cazul celui care piloteaza o alta limuzina fara echipamentele de asistare mentionate aici.
O alta premiera este oferita de echipamentul de asistare a vederii pe timp de noapte, ce include doua proiectoare cu lumina infra-rosie, imperceptibila pentru ochiul uman (deci, fara efecte daunatoare pentru soferii de pe sensul opus), dar captata de o camera video cuplata la un monitor la bord. Distanta de vizibilitate este astfel extinsa cu mai bine de 150 de metri fata de luminile de intalnire. In plus, farurile adaptative isi ajusteaza orientarea in functie de rotatia volanului si viteza masinii pentru o perceptie optima in viraje si la apropierea de intersectii nesemnalizate. Manevrele cu spatele sunt de asemenea usurate de prezenta unei camere video care nu numai ca reda imaginea spatiului din spatele limuzinei dar include si o ilustratie a manevrelor indicate pentru a realiza parcarea fara probleme. Senzorii pot percepe orice obstacol inca de la 11 metri distanta.
Comanda personalizata
Un nou concept de operare a comenzilor masinii permite soferului unui S-Klasse sa atribuie un set de functii mai des folosite unor butoane multifunctionale, plasate la indemana. Sistemul Comand a luat in consideratie studii aprofundate de ergonomie si perceptie precum si teste efectuate impreuna cu clientii Mercedes din toata lumea pentru a asigura o adaptabilitate deosebita a masinii la cerintele si preferintele soferului. In functie de obisnuintele sale, comenzile pentru aerul conditionat, ale echipamentului TV sau de telefonie, controlul magaziei CD/DVD si al sistemului de navigatie pot fi efectuate atat prin intermediul butoanelor clasice cat si cu ajutorul sistemului Comand cu comutatoare plasate pe consola centrala.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)