Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum protejăm datele din telefonul mobil?

17 Aprilie 2012




Pentru clienţii care şi-au pierdut telefonul, l-au uitat acasă sau bateria este descărcată, Orange a lansat acum doi ani serviciul Redirecţionarea apelurilor în caz de urgenţă, care le permite abonaţilor să primească apeluri pe numărul lor, la un număr mobil sau fix la care doresc să redirecţioneze
apelurile primite.

De asemenea, cu titlu preventiv, Orange oferă serviciul de transfer de conţinut – agendă, mesaje, fotografii, muzică şi alte informaţii multimedia – de pe un telefon mobil pe altul sau pe un stick de memorie USB. Serviciul transfer de conţinut este disponibil pentru toţi utilizatorii de telefoane mobile din România.

În cazul în care le este furat telefonul mobil, clienţii Cosmote România trebuie să sune la call center-ul operatorului şi să solicite blocarea cartelei SIM, pentru a minimiza posibilele daune.

Câte telefoane mobile sunt furate?

Am solicitat Poliţiei Române mai multe informaţii, dar nu am putut obţine o cifră, doarece toate clasificările infracţiunilor înregistrate de Poliţia Română se realizează în concordanţă cu încadrarea juridică, conform Codului Penal (în acest caz în conformitate cu art. 208 - infracţiunea de furt) şi a legilor speciale cu prevederi penale.

„Prin urmare, întrucât Codul Penal nu defalchează infracţiunea de furt în funcţie de obiectul furat, la nivelul IGPR nu există indicatori statistici legaţi de modul de operare solicitat de dumneavoastră. De regulă, infracţiunile care se comit şi în urma cărora părţilor vătămate le sunt sustrase telefoane mobile sunt: furturile (din locuinţe, auto şi societăţi comerciale), precum şi tâlhăriile. În cazul comiterii faptelor respective, al căror obiect al infracţiunii îl constituie telefoanele mobile, Poliţia Română desfăşoară activităţi specifice în vederea identificării autorilor şi a recuperării prejudiciului cauzat, ca în orice alt caz de furt. De asemenea, periodic, se organizează acţiuni în vederea prevenirii comiterii unor astfel de infracţiuni”, ne-au declarat reprezentanţii Centrului de Informare şi Relaţii Publice al Poliţiei Române.

Soluţii antifurt de la furnizori – pentru smartphone

Dacă un operator de telefonie mobilă nu ne poate ajuta decât parţial în cazul pierderii sau furtului telefonului mobil, furnizorii de aplicaţii mobile şi de soluţii de securitate au o ofertă variată.

Dintre furnizorii care activează şi pe piaţa românească, Kaspersky Lab propune Kaspersky Mobile Security, pentru Android, BlackBerry, Symbian şi Windows Mobile. Dacă telefonul este pierdut sau furat, datele confidenţiale pot fi protejate prin blocarea de la distanţă a telefonului. Smartphone-ul pierdut sau furat poate fi localizat folosind funcţia încorporată GPS Find. Toate arhivele digitale pot fi stocate în foldere criptate şi conţinutul se poate bloca sau şterge, de la distanţă. Primul lucru pe care îl face un hoţ este să elimine cartela SIM a smartphone-ului. Dacă aceasta este înlocuită, opţiunea SIM Watch va bloca imediat telefonul şi va trimite clientului un e-mail cu noul număr de telefon.

Bitdefender Mobile Security asigură servicii antivirus şi de securitate web pentru dispozitive cu sistem de operare Android. Tehnologia sa de scanare in-the-cloud detectează chiar şi cele mai recente ameninţări, fără a afecta bateria. Soluţia oferă, de asemenea, informaţii despre serviciile cu plată şi cerinţele aplicaţiilor de acces la Internet sau date confidenţiale, ajutând utilizatorii să facă alegeri informate cu privire la confidenţialitate şi securitatea datelor. Modulul Antifurt oferă opţiuni de localizare, blocare şi ştergerea memoriei de la distanţă, sau trimitere de mesaje către dispozitivul Android.

Utilizatorii iPhone pot apela la aplicaţia proprietară Apple, numită Find My iPhone, iar dispozitivele care folosesc Windows Phone 7 sunt dotate cu o aplicaţie preinstalată numită Find My Phone, care permite blocarea smartphone-ului, ştergerea datelor sau localizarea lui folosind un calculator conectat la internet.

În ultimă instanţă, responsabilitatea pentru terminal este a proprietarului. El decide ce date stochează, cât de sensibile sunt acele informaţii şi cum le protejează, mai ales în cazul unui furt.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite