Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul schimbarii in banci si arhitectura orientata pe servicii - Traditie, inovatie sau adaptabilitate?

21 Decembrie 2005




Bancile adaptabile trec la modele de business care sunt rapid ajustabile, sunt inovative, capitalizeaza volatilitatea si utilizeaza tehnologia de ultima ora.


Se naste o noua arhitectura a afacerii dupa un model mai adaptiv, in care banca reactioneaza si coreleaza evenimentele din piata cu capabilitatile sale, decide cu focus pe rezultate, invata si aplica noile tehnici si abordari. Si o ia neincetat de la capat.


O buna reactie a bancii la „evenimente” este sustinuta de o noua abordare a strategiei IT. Astfel, la „evenimentul”de tip competitie de pret, capabilitatea este crearea sistemelor de suport, pentru evenimentul reclamatii de la clienti, capabilitatea este de a crea suport IT adecvat pentru servicii clientela, pentru necesitatea cresterii nivelului de incredere a clientilor, sistem corespunzator CRM pentru marketing si vanzari, pentru noi si sofisticate solicitari, capabilitatea de extindere si potential de diversificare, asigurata prin solutii IT de tip multichannel.


In modelul de business adaptabil, componentele arhitecturii afacerii se vor afla in diverse stadii de transformare: unele vor fi la nivel embrionar, altele mature, altele pe panta descendenta. In acest nou model, decomponentizarea si crearea de noi relatii si interconexiuni nu mai impun ca si componentele sa fie la acelasi nivel de transformare, orice componenta fiind capabila sa tranzactioneze si interelationeze avand ca unica tinta imbunatatirea rezultatelor si cresterea retentiei clientilor.


Totusi, in mod practic, pentru a transforma o banca reactiva pietei intr-una proactiva, abordarea trebuie sa fie graduala, in pasi, considerand prioritati care se vor stabili raspunzand urmatoarelor tipuri de intrebari:

  • care sunt cei mai puternici factori de influenta asupra rezultatelor bancii?
  • ce capabilitati trebuie construite si adaptate acestor factori?
  • cu ce tip de tehnici de adaptare vor fi transformate aceste provocari in oportunitati?
  • suporta infrastructura tehnologica aceasta adaptare?


    Companiile cu un grad inalt de adaptabilitate vor domina industria careia ii apartin si acest lucru este evident si pentru alte industrii de varf. Rezultatele vor fi deosebite pentru bancile cele mai adaptive si mediocre pentru celelalte.


    Bancile adaptive vor evolua de la modelul liniar: dezvoltare produse, marketing, vanzari, contractare, servicii asociate, raportare, la un model complex neuronal inteligent, fara silozuri si segregari in care notiunea de client extern si intern vor fi miezul noii filozofii de arhitectura orientata pe servicii.


    Infrastructura tehnologica va facilita adaptabilitatea bancii, scopul fiind atins prin modificarea corespunzatoare a strategiilor manageriale, de la tactic, la planificat si pana la ecosistem integrat. Schimbarea mentalitatilor va permite integrarea silozurilor intr-un ecosistem creator de valoare adaugata.


    Asa cum am aratat si in alte randuri, succesul proiectelor de adaptabilitate va fi asigurat numai cu o executie care evolueaza de la una reactiva intr-una gestionabila, previzibila, care sa atinga starea ideala pentru adaptabilitate si anume cea de agilitate. Executia va fi caracterizata de abilitatea unei banci de a exploata tehnologia pentru a crea viteza si flexibilitate, micsorand costurile si imbunatatind calitatea serviciilor.


    Astfel cerintele minimale pentru succes vor fi:

  • o infrastructura IT consistenta
  • o platforma scalabila, securizata si stabila
  • o unica baza de date operationala clienti
  • integrarea functionala a canalelor de distributie



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite