Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ce externalizăm în administrația publică?

04 Ianuarie 2013




Administrația publică din România este destul de reticentă atunci când vine vorba despre externalizarea unor servicii publice sau mai mult decât atât, a unor servicii IT. Nu numai că managementul nu apelează mai des la acest tip de servicii, dar nici angajații nu prea agreează această idee. Administrația locală trebuie să țină poate mai mult cont de faptul că nu poţi avea toate competenţele în cadrul organizaţiei, prin urmare soluția externalizării se impune uneori de la sine.

Scenariu posibil de externalizare

Un posibil scenariu de externalizare pentru o instituţie publică poate avea următoarele componente:
- servicii de hosting data center
- servicii de comunicaţii de date (LAN, VPN, Internet)
- servicii de furnizare echipamente (prin închiriere)
- servicii de administrare sisteme (servere, baze de date, aplicaţii)
- servicii de suport (nivel 1 – call center şi nivel 2, precum şi nivel 3 şi 4 pentru echipamentele şi aplicaţiile furnizate)
- preluarea unei părţi a angajaţilor structurii de IT a beneficia
- servicii de implementare proiecte noi (analiza, proiectare, dezvoltare, instalare, testare, roll-out)
- servicii de instruire
Sursa: Externalizare IT in adm. publica, Autor: Catalin Hristea, Market Watch, decembrie 2009

Avantaje externalizare

Printre avantajele tipice pe care factorii de decizie le iau în calcul atunci când analizează oportunitatea externalizării serviciilor informatice se numără:
- acoperirea unei lipse de resurse, sau de capabilităţi tehnice, sau a inabilităţii de a atrage resurse tehnice calificate datorită concurenţei firmelor private;
- creşterea substanţială a calităţii serviciilor;
- posibilitatea controlului foarte eficient asupra calităţii serviciilor, prin stabilirea unor acorduri asupra nivelului de furnizare a serviciilor (Service Level Agreements);
- plata serviciilor efectiv prestate, fără necesitatea angajării cu normă întreagă sau pe termen nelimitat a unei resurse tehnice specializate care este necesară doar în regim, part-time sau pe o perioadă limitată de timp;
- punct de contact unic, cu un singur furnizor, cu transferul complet al riscurilor către furnizor;
- posibilitatea concentrării resurselor umane proprii către activităţile de bază ale instituţiei;
- creşterea flexibilităţii serviciilor (prin accesul la o gamă largă de servicii externalizate, pe diferite perioade de timp);
- lipsa bugetelor de investiţii, dar disponibilitatea bugetelor pentru cheltuieli de operare.
Sursa: Externalizare IT în adm. publică, Autor: Cătălin Hristea, Market Watch, decembrie 2009



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite