Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Măsuri de stimulare a antreprenoriatului feminin

03 Iunie 2013




Româncele reprezintă peste 51% din populaţia ţării, iar în prima lună din anul 2012, rata şomajului a fost de 6,6% în rândul femeilor, faţă de 7,8% în cazul bărbaţilor în România.

În mod evident, femeile contribuie semnificativ la creșterea economică, creează locuri de muncă, dezvoltă talente, sedimentează relații și parteneriate, atrag recunoaștere internațională.

Pentru femei, propriul business are valențe emoționale. Dacă bărbații construiesc o afacere pe fundamente pragmatice, urmărind profitul și reputația, femeile mărturisesc că au mereu în vedere familia, pentru care vor să lase ceva în urmă.

Instrumente specifice de sprijinire a antreprenoriatului feminin:
► finanţare de la bugetul de stat: Programul naţional multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii. În anul 2010, au fost alocaţi 600.000 de lei pentru acest program, pentru care 826 de femei au aplicat online şi 232 au urmat cursul de formare antreprenorială. Rata de absorbţie este de 100%.

► finanţare din fonduri europene: Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. Deşi PNDR nu include o schemă destinată antreprenoriatului feminin, acesta este sprijinit în cadrul Axei Prioritare 3, prin măsurile 312 „Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de microîntreprinderi” şi 313 „Încurajarea activităţilor turistice”, acordându-se prioritate (punctaj suplimentar) proiectelor derulate de femei/tineri cu vârsta până în 40 de ani la data depunerii proiectului. Pe măsuri, situaţia îndeplinirii criteriului „proiect derulat de femei/tineri cu vârsta până în 40 de ani la data depunerii proiectului” se prezenta în 2011 astfel: Măsura 312 – 2.357 de proiecte selectate, din care 1.484 derulate de femei/tineri; Măsura 313 – 1.077 de proiecte selectate, din care 656 derulate de femei/tineri.

► Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii: Reţeaua Naţională a Ambasadorilor Antreprenoriatului Feminin finanţat de CE îşi propune să realizeze prima reţea de 10 ambasadori ai antreprenoriatului feminin din România cu scopul motivării şi determinării femeilor în iniţierea propriilor afaceri (proiect lansat în martie 2011); Programul național multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager.

► Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013: Axa Prioritară 3, măsura 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale” – numărul femeilor care au beneficiat de pregătire pentru iniţierea unei afaceri până la 31 decembrie 2010: 2.820 (din 12.025 preconizat); numărul femeilor cursante în managementul şi organizarea muncii până la 31 decembrie 2010: 1.983 (din 17.165 preconizat). Axa Prioritară 6, măsura 6.3 „Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii” – număr femei care au demarat o activitate independentă până la 31 decembrie 2010: 54 (din 1.015 preconizat).
Sursa: Guvernul României, Cabinet consilier de stat Andreea Paul, 2011



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite