Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Proiecte ANCPI în sprijinul administrației publice

27 Iunie 2013



Agenţia Naţională pentru Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a inițiat în ultimii ani câteva proiecte esențiale pentru eficientizarea activității administrației publice, unele dintre ele fiind deja finalizate și cu rezultate concrete. Printre cele mai interesante proiecte se numără Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale, Registrul electronic al unităților administrativ teritoriale, Baza de date electronică a tarlalelor din România sau Sistemul de plată online a serviciilor publice din domeniul cadastrului și publicității imobiliare.

Directiva INSPIRE, prin care se doreşte realizarea unei infrastructuri de informaţii spaţiale la nivel european și care trebuie implementată de toţi membrii Uniunii, a obligat și autoritățile române să contureze la nivel național baze de date care să conţină un număr minimal de straturi de informaţii geospaţiale. Deși transpusă extrem de greu în legislația românească, directiva INSPIRE a reprezentat punctul de pornire al unor proiecte care nu mai suportau amânare în administrația publică.

Proiectul RELUAT

Proiectul RELUAT (Registrul Electronic al Limitelor Unităţilor Administrativ-Teritoriale) a transpus în delimitări geografice limitele unităţilor administrativ-teritoriale (UAT-uri), pentru prima dată de când există Legea 2 din 1968, care descrie forma de organizare teritorială, dar nu include şi referiri la delimitarea dintre două UAT-uri.

Majoritatea unităţilor administrativ-teritoriale din România aveau una sau mai multe divergenţe cu vecinii în ceea ce priveşte delimitarea teritorială. Împreună cu Intergraph Computer Services, care a oferit soluţia informatică, ANCPI a reuşit marcarea tronsoanelor contestate şi a propus măsuri pentru soluţionare. Din totalul de 9.531 de hotare administrative, 6.000 au fost modificate.

Proiectul este în prezent finalizat, iar OUG 64/2010 a fost aprobată în Parlamentul României în 26 iunie 2012.

„România are acum limite teritoriale. Pentru limitele administrativ teritoriale neagreate, va exista o procedură de urgență stipulată în lege. Arbitrajul este făcut de prefect, care trimite în instanță documentele, după ce va încerca o mediere între cei doi primari care își dispută limitele administrative și aceasta nu se va soluționa”, a declarat Ileana Spiroiu, directorul Centrului Național de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie și Teledetecție.

Proiectul RENNS

Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale (RENNS) a fost lansat pe 19 aprilie 2012, în parteneriat cu Asociaţia Comunelor din România şi ANIAP (Asociația Națională a Informaticienilor din Administrația Publică).

„RENNS este un proiect ambiţios, cu finanţare europeană. Vrem să statuăm la nivelul ţării ceea ce se numeşte adresă administrativă, pentru că în prezent există practici diferite de atribuire a denumirilor şi numerelor administrative la nivelul administraţiei locale, fiind imposibilă corelarea datelor spațiale din mai multe zone ale țării. De acest registru vor beneficia, pe lângă administraţiile locale, ambulanţa, SMURD-ul, pompierii, poliţia, jandarmeria, companiile private, Poşta Română”, a declarat Ileana Spiroiu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite