Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sony lansează ofensiva foto de vară

30 Iulie 2013



Sony România a lansat recent o ofertă fotografică „de vacanţă“, alcătuită din trei modele Cyber-Shot, care au ca numitor comun superzoom-ul. Lucian Rădulescu, head of country România, Bulgaria & Republica Moldova în cadrul Sony Europe, a prezentat succint noile produse cu care compania adresează principalele tipologii de clienţi.

Astfel, categoria „Călătorilor activi“ este adresată de către Sony cu ultra-compacta Cyber-Shot WX300, catalogată de compania producătoare drept cea mai mică şi uşoară cameră din lume cu un zoom optic 20x (distanţă focală echivalentă 25-500 mm).

La rândul lor, „Exploratorii urbani“ sunt ofertaţi cu compactul Sony Cyber-Shot HX50, şi el prezentat drept un recordman mondial în ceea ce priveşte dimensiunea şi greutatea la categoria 30x zoom (distanţă focală echivalentă 24–720 mm).

Oferta de vară Sony se încheie cu bridge-ul Cyber-Shot HX300, un „SLR-like“ dedicat categoriei „Aventurier“, pentru care a fost dotat cu un megazoom 50x (distanţă focală echivalentă 24-1200mm).

Evident că, pentru a putea valorifica la maximum zoom-urile optice şi calităţile obiectivelelor Zeiss cu care sunt dotate HX50 şi HX300, dar şi ale obiectivului G de la Sony de care beneficiază WX300, producătorul a utilizat tehnologia proprietară de stabilizare pe trei axe Optical SteadyShot. (Cu un plus de performanţă pentru HX300, care încorporează un sistem optic alcătuit din două grupuri, pentru a compensa mişcările involuntare. În plus, lentilele Carl Zeiss Vario-Sonnar T sunt acoperite cu un strat special pentru reducerea reflexiilor şi a efectelor „flare“, iar sticla a fost tratată special pentru a minimiza aberaţiile optice şi creşte nivelul de claritate şi contrast al imaginilor.)

Cele trei camere utilizează senzori CMOS „Exmor R“ (WX300 de 18.2 MP, HX50 şi HX300 de 20.4 MP) şi procesorul BIONZ, iar primele două modele (WX300 şi HX50) beneficiază de conectivitate WiFi. (Utilizează tehnologia Sony PlayMemories Mobile, disponibilă pentru platformele Android şi iOS, care permite transferul fotografiilor şi fişierelor video, wireless, către smartphone-uri sau tablete.)

„Oferta de vară“ Sony Cyber-Shot – chiar dacă este alcătuită din modele anunţate în februarie, respectiv, aprilie, la nivel mondial şi care sunt deja accesibile pe piaţa românească – plusează pe factorul zoom ca principal factor diferenţiator în faţa invaziei smartphone-urilor dotate cu camere din ce în ce mai performante. Însă, în competiţia cu telefoanele multifuncţionale, acesta nu este, desigur, singurul avantaj competitiv real.

Rămâne însă de văzut cât de atractivă este tripleta Sony în comparaţie cu oferta mirrorless existentă pe piaţă la momentul actual, având în vedere că preţurile celor trei modele (WX300 aproximativ 1.500 lei, HX50 - 1.900, iar HX300 - 2.300) sunt relativ apropiate de cele ale aparatelor foto fără oglindă, care vin cu o serie de plusuri vizibile.

Dar şi în această comparaţie avantajul zoom-ului de care beneficiază cele trei aparate Sony este evident, deoarece, pentru atingerea unor distanţe focale echivalente, proprietarii de camere mirrorless trebuie să investească suplimentar destul de consistent. Şi, în plus, în vacanţă nu toată lumea vrea să care obiective, chiar dacă sunt de mirrorless... (R.G.)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite