Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

2B or not 2B, CERF 2004

26 Mai 2004



CERF 2004Cu 75.000 de vizitatori, CERF-ul, pe numele lui adevarat Computer and Electronic Romanian Fair, este unul dintre cele mai importante evenimente de profil IT&C din Europa Centrala si de Est. Gandit si organizat dupa modelul echivalentului sau german CeBit, CERF si-a creat in 13 ani o aura de succes local. De neinteles este tendinta organizatorilor de a conferi „targului“ o nuantata tenta de business. In timp ce la Hanovra „digital enterteinment“ este adus in prim plan, la Bucuresti se incearca o directionare catre B2B.


Este adevarat ca 73% din suprafata expozitionala a editiei CERF 2004 a fost dedicata segmentului business to business si ca 85 de companii au fost reunite in sectiunile destinate afacerilor, dar nu poate nega nimeni ca succesul CERF se datoreaza ofertei de retail. Am observat si vizitatori din categoria „white collar” dar am schimbat mult mai multe priviri sau vorbe cu tineri, sau mai putin tineri aflati in cautarea de sisteme sau accesorii. Companiile distribuitoare precum Tornado, Skin Media, MGT Educational, alaturi de contacte cu partenerii s-au adresat si consumatorului final. Situatia a fost similara si la standurile din zona telecom, Connex, spre exemplu, a lansat simultan un program de fidelizare a clientilor de date mobile dar si noi jocuri JAVA, astfel ca linia dintre business si consumer a fost una dificil de observat.


Ca cifre, CERF 2004 a insemnat o suprafata expozitionala de 10.000 metri patrati, cu sase sectiuni: Comunicatii (32 de firme participante), Software si solutii IT&C pentru afaceri (32 de firme) din care Incubatorul de software – 13 firme, Distributie hardware si software (21 firme), Retail hardware si software (10 firme) si Presa de specialitate si de business (22 de publicatii si edituri). Numeric organizatorul Expotek are dreptate, oferta B2B a fost prezentata de 84 de companii, reprezentand 73% din suprafata expozitionala, iar segmentul B2C a reunit 10 firme, acoperind doar 18% din suprafata expozitionala. Sorina Muresan, director Expotek a afirmat post eveniment ca dupa primele estimari, au fost inregistrati aproximativ 30.000 de vizitatori ca fiind persoane care decid achizitii pentru firme. Din pacate nu am o statistica exacta privitoare la vizitatori dar cred ca distributia si retailul au cam adus marea majoritate a vizitatorilor, restul de 45.000. Un alt imprumut de la CeBit au fost si cardurile magnetice pentru vizitatorii, sa-i numim profesionisti, veniti din partea unei firme. Inscrierea se facea pe site-ul evenimentului iar mesajul era „Card-ul magnetic va fi citit in standurile unde gasiti produse si servicii de interes. Astfel veti putea primi toate detaliile solicitate in cel mai scurt timp“. Am completat formularul respectiv si mi-am ridicat card-ul magnetic insa la 2 din 3 standuri nu se stia mai nimic despre acest card, astfel ca am apelat tot la cartea de vizita. De asemenea, fara sa am o statistica oficiala ci doar contactele realizate la standul revistei si impresiile proprii, cred ca numarul vizitatorilor din afara Bucurestiului a crescut. Dintre persoanele, categoria business, care au trecut pe la standul Market Watch si au lasat date de contact pentru a primi ulterior publicatia, aproximativ 1/3 nu erau din Bucuresti.


Connex care a surprins printr-o constructie vizionara a standului a pus la dispozitia vizitatorilor cel mai mare hotspot WI Fi din Europa Centrala si de Est, disponibil in tot complexul RomExpo prin serviciul NetZone, iar pentru pasionati a adus peste 100 de jocuri Java compatibile cu o gama larga de terminale.


Zapp, intr-un stand cu ambianta estivala a lansat o noua serie de terminale cu display color, iar Orange a prezentat tehnologia EDGE ce permite obtinerea unei viteze mai mari de transfer al datelor prin reteaua mobila. Flamingo a renuntat la aducerea unui supermarket in cadrul expozitiei, ca anul trecut dar a promovat, la fel de curajos, o serie de echipamente digitale pentru home enterteinment
Standul Tornado Sistems a gazduit un Hot Spot functional implementat cu echipamente Proxim, vizitatorii putand accesa resurse on-line pe o arie larga in cadrul CERF 2004. Proxim are cel mai larg portofoliu de produse wireless permitand realizarea de aplicatii indoor Wi-Fi cu produsele ORiNOCO sau outdoor cu seriile de produse Tsunami si Lynx. In timpul expozitiei s-au realizat videoconferinte intre standul Tornado – sediul companiei si sala de conferinte Mihai Eminescu din Complexul Romexpo, folosind solutii profesionale de la Polycom, dedicate companiilor care au operatiuni sau echipe de lucru distribuite geografic. Reteaua de distributie TWISTER a fost de asemenea prezenta in cadrul expozitiei. Noua gama de camere foto digitale Canon a fost expusa in formatie completa alaturi de alte produse exclusiv high-end. Doi pereti de monitoare TFT BenQ si Philips au oferit suportul necesar desfasurarii unui adevarat maraton de prezentari si concursuri dotate cu premii deosebite. Sistemele TWISTER au facut senzatie printr-un look „transparent“ si noile platforme AMD pe 64 de biti si Intel produse de Gigabyte.


UltraPro Computers ca si Depozitul de Calculatoare au permis vizitatorilor achizitionarea de produse direct din expozitie ceea ce a insemnat amenajarea unor spatii comerciale si acordarea unor discount-uri considerabile. RDS, asa cum obisnuieste de ceva vreme a pus la dispozitia participantilor si vizitatorilor servicii de telefonie gratuita. Daca anul trecut din interiorul expozitiei se putea suna doar international anul acesta, odata cu lansarea RDSTEL au fost permise toate tipurile de convorbiri, catre destinatii fixe sau mobile. Compania nu a facut inca public numarul minutelor originate pe timpul celor 5 zile dar va asigur ca telefoanele, nu putine la numar au fost folosite non-stop. Xerox nu a participat direct in expozitie dar a organizat un eveniment la standul partenerului Concept Electronic. Romtelecom si-a promovat cele mai noi solutii integrate pentru comunicatii de date, solutiile ADSL, serviciile Voice Over IP, Super Net si cel de videoconferinta ISDN. Grupul Gemini– System Plus a pregatit o prezenta de imagine si concept, un stand cu aspect martian si mesajul–Opportunity–oportunitatea oferita de posibilitatea colaborarii cu primii doi producatori mondiali din domeniu– HP si DELL. La fel de interesant a fost si dirijabilul companiei care s-a plimbat peste capetele tuturor. Radiocomunicatii S.A. a lansat in cadrul CERF 2004 cartelele preplatite RING+ pentru convorbiri interurbane si internationale. Cartelele telefonice preplatite RING+ sunt usor de utilizat, putand fi folosite de acasa, de la birou sau de la cabinele telefonice ale Radiocomunicatii S.A., se gasesc in 3 variante: 3 Euro, 5 Euro si 10 Euro si este un serviciu cu acoperire mare, putandu-se suna oriunde in tara sau in lume.


Privit in ansamblu, pentru ca impresia generala conteaza, CERF 2004 a fost un eveniment de succes, ca cifre 75.000 de vizitatori, 117 firme expozante, dar si ca manifestari: aglomeratie, standuri interesante, dinamism etc. Chiar si la nivel de vizitatori oficiali situatia a fost buna, la deschidere a participat prim-ministrul Adrian Nastase si ministrul de resort Dan Nica, iar in dupa amiaza primei zile a vizitat expozitia si presedintele Ion Iliescu. Daca Ion Iliescu s-a multumit cu aprecieri asupra nivelului expozitiei, primul ministru a subliniat interesul guvernului Romaniei pentru dezvoltarea acestui sector de activitate care va putea reprezenta anul acesta aproximativ 10% din Produsul Intern Brut.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite