Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

253 de incidente de securitate semnificative īn 2013

01 August 2014



Conform raportului publicat la finele lunii iulie de ANCOM, 253 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2013 securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice. Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane), serviciile de telefonie fixă (peste 2,3 milioane), internet fix şi retransmisia programelor audiovizuale (mai puţin de 1 milion de conexiuni afectate).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.

Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea şi operarea greşită a echipamentelor), majoritatea de peste 60% fiind însă determinate de factori externi (întreruperea alimentării cu energie electrică sau secţionarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). Deşi erorile de sistem şi acţiunea unor terţe părţi sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durată de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale şi acţiuni rău-intenţionate.

89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuşi, utilizatorii au putut apela numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru că apelurile au fost preluate de alte staţii de bază din reţea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobilă cu acoperire în zonă, astfel încât nu au fost înregistrate probleme în acest domeniu.

Raportul ANCOM a fost realizat pe baza informaţiilor raportate de furnizori pentru anul 2013, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la existenţa unui incident cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră. Decizia ANCOM a fost adoptată în urma rapoartelor realizate de Autoritate în anii 2012 şi 2013, pe baza unor studii de piaţă care au indicat necesitatea unei proceduri naţionale de raportare a incidentelor cu impact semnificativ.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite