Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> HR >> Stiri si comunicate

Studiu Adecco: Utilizarea Social Media in corelarea dintre cerere si oferta pe piata muncii din Romania

03 Octombrie 2014



Adecco anunta rezultatele unui studiu realizat la nivel global prin intermediul caruia vrea sa inteleaga modul in care functioneaza componenta de social media in procesul de recrutare, atat din perspectiva candidatilor, cat si a recrutorilor.


Sondajul a fost aplicat la nivel international cu participarea a 17.272 de candidati si 1.502 manageri de resurse umane in perioada 18 martie-2 iunie 2014, perioada in care au fost colectate 140 de raspunsuri de la solicitantii de locuri de munca de pe piata romaneasca (80 de raspunsuri complete si 60 de raspunsuri partiale), cu scopul de a intelege modul in care se cauta locuri de munca prin intermediul social media, care sunt instrumentele pe care le folosese departamentul de resurse umane si cum se prezinta candidatii in mediul online in fata potentialului angajator.


Prezentul raport este structurat in trei parti: utilizarea social media in scopul cautarii de locuri de munca, eficacitatea pe care o are social media in corelarea dintre cerere si oferta, precum si reputatia online si impactul pe care aceasta o are asupra cautarii unui loc de munca.


Raportul se incheie cu o anexa care cuprinde o statistica, oferind detalii suplimentare cu privire la raspunsurile oferite de participanti.


Iata care sunt datele de interes pentru Romania :
Datele arata ca 56% dintre cei care isi cauta joburi utilizeaza social media. Linkedin este de departe cea mai folosita platforma (52%) pentru cei care isi cauta un job.


Facebook reprezinta cea mai utilizata retea de socializare, atat in scopuri personale, cat si de gasire a unui job, insa privita specific in zona de recrutare ocupa locul 2.
Interesant de observat este faptul ca au inceput sa creasca si alte medii digitale, dintre care, cele mai importante cu potential de crestere sunt: blogul – 2,2%, Twitter – 4,4%, Pinterest – 2,3% si Youtube – 1,9%.


Mai mult de jumatate dintre doritorii de joburi au fost contactati macar o data de un posibil angajator prin intermediul social media. Cei care isi cauta joburi considera ca in topul informatiilor afisate pe profilele companiilor stau cele legate direct de companie, urmate de anunturile pentru diferite joburi, pe locul 3 fiind postarile zilnice de pe site-urile companiilor. Profilele de social media ale firmelor sunt percepute mai degraba ca fiind o interfata informationala, decat o modalitate de construire a relationarii.


Printre multe alte site-uri specifice, LinkedIn este considerat ca fiind cel mai potrivit cand vine vorba despre echilibrarea cererii cu oferta, urmat de Facebook, iar pe ultimul loc blogul.
Candidatii tind sa-si pastreze o imagine intacta, profesionista chiar si pe Facebook, platforma utilizata de multe ori in scopuri personale, pentru intretinerea relatiilor sociale.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite