Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Finantari pentru stimularea utilizarii noilor tehnologii in invatamantul superior

03 Noiembrie 2014



Grupul la nivel inalt al Uniunii Europene pentru modernizarea invatamantului superior isi publica raportul referitor la „moduri noi de invatare si predare in universitati”. Prezidat de fosta presedinta a Irlandei Mary McAleese, grupul formuleaza 15 recomandari, care subliniaza necesitatea unei mai bune directionari a resurselor in scopul de a promova dezvoltarea si folosirea unor metode digitale mai flexibile pentru invatare si predare in invatamantul superior.


„M-au impresionat exemplele excelente de bune practici care ne-au fost prezentate in activitatea noastra. Exemplele acestea au aratat cat de important este sa avem nu numai persoane dedicate in institutiile de invatamant superior, ci si guverne angajate si vizionare care sa le ajute sa valorifice cat de mult posibil potentialul acestor noi moduri de invatare si predare. Cu toate ca incepe sa inregistreze progrese, Europa se afla inca in urma SUA in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii in universitati si colegii. Ar trebui sa exploatam la maximum punctele noastre forte, cum ar fi utilizarea pe scara larga a creditelor ECTS (n.r. Sistemul european de credite transferabile. In urma studiului, pe durata unui an universitar se acumuleaza, de regula, 60 de credite ECTS), pentru a garanta ca invatarea digitala in Europa este recunoscuta, acreditata si de o calitate corespunzatoare”, a declarat Mary McAleese.


Resursele educationale din intreaga lume sunt din ce in ce mai liber accesibile si tot mai interactive, depasind granitele simplei prelegeri online. Invatarea si predarea digitale pot fi adaptate mai bine la nevoile fiecarui student, iar progresele inregistrate in analitica invatarii le permit profesorilor sa ofere un feedback mai rapid privind nivelul de performanta al studentilor si sa identifice domeniile in care este nevoie de mai mult sprijin.


Metodele de predare care recurg la suporturi digitale incep sa fie integrate atat in campusuri, cat si online, pe masura ce numeroase institutii de invatamant superior din Europa utilizeaza noile oportunitati oferite de tehnologie. Evolutiile se bazeaza insa de prea multe ori pe cativa membri entuziasti ai personalului si nu exista o utilizare strategica coerenta in cadrul institutiilor sau in diferitele tari.


In urma unei analize detaliate a situatiei actuale si a bunelor practici din intreaga UE si din afara acesteia, grupul la nivel inalt a identificat modalitati de sprijinire a introducerii unui invatamant bazat pe noi tehnologii. Desi recunoaste ca, in ceea ce priveste realizarea unor schimbari, rolul principal revine institutiilor de invatamant superior insesi, grupul a subliniat ca responsabilitatea de a crea un mediu favorabil schimbarii este a autoritatilor publice.


Grupul la nivel inalt a fost lansat in 2012 in scopul de a trata cele mai presante aspecte ale invatamantului superior european. In primul an de existenta, grupul a formulat recomandari adresate institutiilor de invatamant superior, statelor membre si Comisiei Europene in ceea ce priveste imbunatatirea calitatii predarii si a invatarii in invatamantul superior european.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite