Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Pentru Hummingbird lucrurile incep sa evolueze

28 Aprilie 2006



Din septembrie 2004, portofoliul companiei Epicor/Scala include si solutia Hummingbird, un produs de Enterprise Content Management, care provine din zona de Document Management, insa nu trateaza doar zona de document, ci intreg continutul informational al intreprinderii, avand functionalitati ample de Content Management.
Diana Lungulescu, Sales Manager Epicor/Scala
Anul trecut, cifra de afaceri Epicor/Scala a fost acoperita in proportie de 60% de solutiile ERP Scala, fiind urmata de sistemul CRM Ascent, cu o cota de 22%, si ECM Hummingbird cu 18%. Un rezultat notabil pe zona de Enterprise Management, daca tinem cont ca este vorba despre primul an de la intrarea pe piata romaneasca.


Rezultat care justifica previziunile optimiste ale oficialilor companiei legate de evolutia solutiei Hummingbird, prognozata sa ajunga in jurul unui procentaj de 30% din cifra de afaceri, prognoza confirmata de cei cinci clienti si aproximativ 850 de useri ai solutiei Hummingbird, al caror indice de satisfactie se situeaza, potrivit sondajelor, la 83%.


„Piata romaneasca este cu cativa pasi in urma, insa lucrurile incep sa evolueze. Acum doi ani, cand am inceput sa analizam oportunitatea introducerii unei solutii ECM in portofoliul nostru, cerintele erau foarte punctuale si foarte simplu construite, axate in majoritatea cazurilor pe Document Management si cam atat. Acum insa cerintele au inceput sa devina mai complexe, chiar si la nivelul companiilor private. Este adevarat, nu exista inca studii globale asupra cifrei de afaceri pe care ar putea-o genera piata ECM in Romania, fiind inca prematur. Insa, cel putin la nivelul institutiilor guvernamentale, este clar ca integrarea in Uniunea Europeana va genera o serie de cerinte si conditionari mult mai clare si mai stricte, pe care acestea nu le au acum. Principalii clienti care manifesta interes pentru solutiile de Enterprise Content Management vin din zona companiilor direct afectate de reglementarile pe sector, cum ar fi zona bancara si cea guvernamentala, care pot fi considerate, cel putin in Romania, principalele motoare. Bancile, institutiile financiare si institutiile guvernamentale au nevoie de solutii mai complexe, deoarece solutiile de Document Management nu rezolva decat o parte din probleme. Desigur, ne confruntam cu concurenta facuta de solutiile simple, dar diferenta se face la nivelul integralitatii solutiilor, al scalabilitatii acestora, al posibilitatii accesului la o viziune strategica. Achizitionarea unui sistem ECM este o investitie strategica, fata de cumpararea unei aplicatii simple, deoarece implica gandirea in perspectiva, respectiv luarea in calcul a dezvoltarii ulterioare a companiei. Or, in randul clientilor din zona privata nu exista o formulare clara a cererii vizavi de aceste solutii. Intalnim cerinte formulate la modul needucat – clientul isi identifica nevoia insa nu stie ce functionalitati cauta pentru a se mapa exact pe un produs sau altul. In zona institutiilor financiar-bancare sau a organizatiilor guvernamentale lucrurile sunt mult mai evoluate – pe de o parte exista niste proceduri de companie care trebuie respectate, pe de alta parte sunt aliniate la o serie de standarde si au o serie de cerinte clare si stricte“, ne-a declarat Diana Lungulescu, Sales Manager Epicor/Scala.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite