Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Putem avea servicii mai bune de apă și canalizare?

13 Februarie 2015



Cu noua componentă ”Managementul activelor” din sistemul informatic integrat SIVECO APPLICATIONS 2020 Operatorii regionali de Apă şi de Canalizare pot să-și gestioneze mai eficient dotarea.

Operatorii de apă şi canalizare sunt într-o perioadă de profunde transformări; regionalizarea, investiţiile importante în infrastructură prin proiectele de POS Mediu impun un management modern, eficient, bazat pe informaţii de cea mai bună calitate, existente în timp real şi accesate direct de către manageri.

Astfel de informaţii oferă Sistemul Informatic Integrat SIVECO Applications 2020, atât în domeniul comercial, cât şi în cel economic. Special pentru domeniul tehnic şi operaţional, sistemul a fost completat cu componenta Managementul Activelor. Ea este centrată pe managementul reparaţiilor şi întreţinerii, oferind insă şi posibilitatea planificării retehnologizărilor şi a investiţiilor de capital. Totodată, include o serie de date şi nomenclatoare specifice: nomenclator de grade de uzură, de probabilităţi de defectare, de impacturi ale defectării, de tipuri de servicii, procese, familii de active, defecte, cauze ale defectelor etc.



În România, doar 52% din populaţie este racordată la reţeaua de alimentare cu apă şi la cea de canalizare, şi peste 71% din apa uzată colectată este netratată sautratată insuficient. Până de curând, majoritatea serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare au fost operate de operatori municipali.

Informații concrete privind durata de viață estimată a activelor, gradul de utilizare, gradul de uzură, probabilitatea de defectare, impactul defectării, indicele de criticitate, structura constructivă, structura funcţională, specificaţiile pieselor de schimb, tipul proprietăţii, caracteristicile tehnice ale activelor şi componentelor acestora pot fi introduse şi gestionate în modulul Inventarul Activelor. Figura 1 prezintă un exemplu de configurare a unui criteriu de grupare şi anume Tipul de proprietate.

Orice criteriu de grupare poate fi definit de utilizatorul final, prin interfaţă, ceea ce asigură un grad mare de independenţă faţă de furnizorul soluţiei, mai ales că astfel de mecanisme sunt numeroase în sistem.

Modulul îşi propune să ofere condiţiile pentru aducerea în sistem a numeroaselor date de interes despre activele companiei, nu oricum, ci cu facilități importante de operare.



Figura 2 prezintă posibilitatea de a selecta activele şi părţile activelor care îndeplinesc simultan condiţiile din filtru, în acest caz caracteristici (atribute) tehnice:

Pentru planificarea activităţilor de reparaţii şi întreţinere sistemul permite gestionarea criteriilor de planificare, de regulă aduse în sistem din normative sau din cărţile tehnice ale echipamentelor, dar şi a datelor care definesc utilizarea (contori pentru număr de ore de funcţionare în cazul pompelor, km parcurşi în cazul mijloacelor de transport auto, timp pentru construcţiile speciale etc.). Planificarea se poate obţine în orice moment pentru orice perioadă viitoare, în diverse variante: pentru toată compania sau pentru o sucursală, pentru toate activele sau doar pentru o anumită categorie de active, pentru un tip de reparaţie sau pentru toate tipurile practicate de companie etc. Actualizarea permanentă a contorilor de urmărire a funcţionării şi posibilitatea actualizării lunare a planului de reparaţii permite o mai bună corelare a planului cu situaţia concretă din teren. Aceasta spre deosebire de practica utilizării planului anual, care prezintă diferenţe din ce în ce mai mari între situaţia din teren şi planul utilizat, pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul anului.

În modulul Manual de Service se gestionează, printre altele, tehnologiile de execuţie a lucrărilor planificate dar şi a lucrărilor accidentale repetitive. Nu este uşor de realizat o „Bibliotecă de tehnologii” și de aceea sistemul include mecanisme importante prin care generarea tehnologiilor să se poată realiza în minim de timp. Beneficiile utilizării de tehnologii în mentenanţă sunt multiple:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite