Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

MAI MULT DE JUMATATE DIN CONSUMATORI SUNT DISPUSI SA CUMPERE ONLINE PRODUSE ALIMENTARE

22 Mai 2015




UNDE CUMPARAM DIN MAGAZINE?
Pentru toate cele 3 categorii incluse in studiu (produse alimentare si bauturi, produse de uz casnic si produse pentru ingrijirea personala), cel mai mare canal din punct de vedere al vanzarilor nu a fost si cel care a avut cea mai mare rata de crestere, indicand o fragmentare in crestere a cotei globale de piata a comertului. In categoria produselor alimentare si a bauturilor, magazinele traditionale cresc cel mai rapid (+5%). Supermarketurile si hypermarketurile raman in continuare importante pentru aceste categorii, dar consumatorii se bazeaza din ce in ce mai mult pe formatele mai mici precum magazinele traditionale, care indeplinesc nevoile lor privind confortul si rapiditatea. Povestea este similara pentru produsele de uz casnic si de ingrijire personala.

“Supermarketurile mari si hypermarketurile reprezinta jucatori importanti in peisajul de retail la nivel global si acest lucru va continua si in viitor”, declara Dodd. “Dar magazinele de format mai mic au o pondere considerabila in unele categorii si cresc in altele. Eforturile legate de distributie ar trebui sa se bazeze pe o combinatie intre ambele variante. Intelegerea locului in care consumatorii cumpara si ce categorii achizitioneaza va ajuta sa dezvoltati strategii mai precise, pentru fiecare piata in parte”.

Consumatorii au mai multe optiuni de cumparare ca oricand, si, pe masura de canalele se dezvolta, construirea si protejarea loialitatii nu este o sarcina usoara. Pentru a face clientii sa se intoarca si a doua oara, trebuie sa intelegem ce ii face sa aleaga un magazin in favoarea altuia. „Banii fac Pamantul sa se invarta”, prin urmare nu este nicio surpriza ca pretul reprezinta factorul principal pentru modificarea comportamentului consumatorilor.
La nivel global, 68% declara ca pretul, urmat de calitate (55%), reprezinta principalele motivele pentru care schimba un magazin pentru altul. Acestea sunt urmate de comoditate (46%), promotiile speciale (45%), curatenia (39%) si portofoliul de produse (36%). Personalul magazinului reprezinta un factor doar pentru 27% dintre respondenti.

Chiar daca „era digitala” este deja o realitate, majoritatea consumatorilor vor continua sa cumpere cea mai mare parte a bunurilor din magazine, chiar daca schimba canalele pe care le folosesc. Ei vor folosi orice format care li se potriveste mai bine nevoilor lor de confort, alegere si valoare. Prin urmare, este esential ca retailerii si producatorii sa foloseasca atat canalele fizice cat si pe cele digitale pentru a optimiza experienta de cumparare.

Detalii privind sondajul global Nielsen – Comertul Digital si Noul Retail
Acest sondaj a fost realizat intre 13 august 2014 si 5 septembrie 2014 si se bazeaza pe informatiile oferite de mai mult de 30.000 de consumatori din 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Esantionul este bazat pe cote legate de varsta si sex pentru fiecare tara in parte si ponderate astfel incat sa fie reprezentative pentru utilizatorii de Internet. Are o margine de eroare de ±0.6%. Sondajul Nielsen este bazat doar pe comportamentul respondetilor care au acces la internet. Rata de penetrare a Internetului diferita de la tara la tara. Nielsen foloseste un standard de 60% pentru folosinta internetului sau o populatie online de minim 10 milioane pentru a include o tara in acest studiu. Pentru a downloada o copie a raportului integral, va rugam sa vizitati site-ul Nielsen la www.nielsen.com

Despre Nielsen

Nielsen N.V. (NYSE:NLSN) este o companie globala de management al performantei, ce ofera o intelegere cuprinzatoare a ceea ce consumatorii vizioneaza (WATCH) si cumpara (BUY). Divizia de WATCH a companiei Nielsen ofera informatii din media si publicitate clientilor sai prin serviciile de Masurare Totala a Audientei pentru toate dispozitivele In care este consumat continutul (fie el video, audio sau text). Divizia BUY ofera producatorilor de bunuri de larg consum si retailerilor singura viziune globala pentru masurare a performantei industriei de retail. Prin integrarea informatiilor din diviziile Watch si Buy, precum si a altor surse, Nielsen ofera clientilor sai atat o masurare de clasa mondiala, cat si analize care ii ajuta la imbunatatirea performantelor. Nielsen, o companie S&P 500, are operatiuni in peste 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia intregii lumi. Pentru mai multe informatii, vizitati www.nielsen.com

CONTACT:
Cristina Osiescu - Cristina.Osiescu@nielsen.com;
Mihai Penescu - Mihai.Penescu@nielsen.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite