Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

O noua veriga in lantul cunoasterii: Aninoasa - Hunedoara

24 Iunie 2006




“Da, de exemplu Romtelecom este prezent si a participat la licitatie, insa, cum spuneam, in cazul Aninoasa, castigatorul a fost Orange. Intrucat proiectele-pilot, precum cel din Hunedoara, au avut rezultate foarte bune, ma bucur sa va pot spune ca ne pregatim sa extindem proiectul Economia Bazata pe Cunoastere in 200 de localitati. Evident, speram ca Romtelecom sa participe si la aceste licitatii alaturi de ceilalti operatori de pe piata. Intentia noastra este sa nu ne limitam la arhitectura initiala, la aceste 4 conexiuni despre care am vorbit, ci, pentru ca dispunem de banda larga, de capacitate care poate fi partajata cu alti utilizatori, sa cautam o solutie pentru viitorul imediat prin care sa conectam la aceasta retea peste 100 de solicitanti persoane fizice si juridice. Vom extinde reteaua treptat si ne asteptam la o evolutie naturala, fireasca. Coordonam campanii de constientizare a beneficiilor pe care le poate aduce o astfel de retea, un alt fel de fereastra deschisa catre lume, catre cunoastere. Rezultatele au si aparut: in 3 luni avem deja peste 150 de potentiali abonati ai retelei”.


Ce mai trebuie facut?


“Intentia noastra este de a gasi solutii pentru reconversie profesionala, pentru ca reteaua nu trebuie inteleasa ca un scop in sine al MCTI, ci ca un instrument cu ajutorul caruia poti sa spargi (prin comunicare) anumite bariere de timp si de spatiu, poti sa accezi la anumite informatii care sa-ti asigure un loc mai bun in viata, in societate, unde competitia devine din ce in ce mai dura”.


Ce se intampla nou in Aninoasa? Exista o miscare in zona privata?


“Am gasit in Aninoasa si o mana de intreprinzatori particulari, nu foarte multi, cca 25-30, care mi s-au parut deosebit de receptivi la noutatile proiectului nostru si care au inteles, cred, faptul ca trebuie sa fie uniti, pentru ca, deocamdata, nu dispun de un capital tocmai generos, in comparatie cu alte oferte de pe piata muncii, motiv pentru care asocierea este binevenita. Micii patroni locali au totusi nevoie, pentru afacerile pe care le dezvolta, de personal calificat, pe care acum il pot gasi mult mai usor in afara pietei de munca locale.


De asemenea, am inregistrat un real succes in ceea ce priveste colaborarea profesorilor, care acum pot comunica mai bine, pot participa la cursuri deschise, utilizand webcamul. Copiii din locuri diferite ajung sa se cunoasca tot prin intermediul acestor periferice si, prin aceste practici, apropiate de copilaria lor, ajung sa invete mai mult, sa-si largeasca orizontul, sa-si creeze un avantaj competitiv pentru mai tarziu”.


Ce concluzii puteti desprinde dupa recenta vizita la Aninoasa?


“Poate ca, in principal, proiectul are meritul de a umple unele goluri de comunicare si de a scoate lumea din izolarea si pesimismul in care se gasea cu putin timp inainte. Comunicarea nu inseamna numai utilizarea acestor echipamente, inseamna asezarea la aceeasi masa a tuturor celor care au ceva de spus, lideri informali: reprezentantii ONG-urilor, reprezentantii minoritatilor etnice, preoti, al caror aport este extrem de pretios pentru ridicarea si aducerea la un nivel de prosperitate a zonei. Acest instrument de comunicare oferit de programul nostru reprezinta un alt fel de mina pentru multi dintre localnici – cea a cunoasterii”, a spus, in incheiere, distinsa noastra interlocutoare, Diana Voicu, director in MCTI.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite