Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Convergenta pe platforma IP, tinta UPC Astral

24 Iunie 2006




Este vorba despre un telefon mobil care in aria de acoperire a unui hotspot, in loc sa utilizeze retele GSM, se comuta pe hotspot, cu tehnologie VoIP si aduce, astfel, numeroase economii utilizatorului. Investitiile nu sunt mari, barierele de intrare sunt costurile telefoanelor, gestiunea hotspotului intern si medierea cu operatorul mobil. Tehnologia exista, dar pentru a deveni comerciala mai este nevoie de ceva timp. Trebuie in plus sa existe medierea intre cei trei, utilizator, operator GSM si operatorul de broadband.


Veti introduce HDTV?


Am experimentat introducerea televiziunii de inalta definitie in Europa, pe sistemele din Franta. In Romania, suntem pregatiti sa introducem HDTV in cazul in care va exista cerere suficienta pe piata.


Exista un interes deosebit pentru segmentul B2B? Ce ne puteti spune despre serviciile pe care le oferiti companiilor?


Oferim servicii de transmisii de date, acces Internet si voce fixa precum si servicii cu valoare adaugata, VPN la nivel national pentru voce, date, video conferinte, audioconferinte, care intereseaza cele trei segmente principale ale mediului de afaceri: SOHO (small offices home offices), IMM si firmele nationale cu multiple puncte de prezenta si sute de angajati. Datorita tehnologiilor folosite (FTTB, Metro Ethernet, DSL si WiMAX), avem arie de prezenta la nivel national. Este un segment care creste sanatos datorita evolutiei economice.


Ati inregistrat o crestere a ARPU pe segmentul B2B ?


Avem un ARPU convingator, este de cateva ori mai mare pe segmentul B2B decat pe segmentul rezidential.


Va veti concentra in viitor pe o penetrare mai mare in mass-market cu servicii integrate?


Adevarat, din pacate majoritatea serviciilor de comunicatii electronice sunt mai scumpe decat in Europa de Vest si acest lucru nu se datoreaza politicii unui operator sau altul, ci investitiilor necesare pentru dezvoltarea infrastructurii. Acum 15 ani nu exista infrastructura moderna de telecomunicatii sau era subdezvoltata: fibra optica nu exista, telefonia fixa avea o rata de penetrare de 6%. Suntem in top 5 din punct de vedere al cifrei de afaceri, numarului de clienti, puterii investitionale in clasificarea operatorilor de telecomunicatii din Romania. Nu vad schimbari esentiale in acest top in urmatorii cativa ani, desi sectorul este dinamic, dar nu prevad intrarea unui operator major cu investitii mari in infrastructura, care sa rastoarne ierarhiile.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite