Merita sau nu sa investesti intr-un team building?
Intotdeauna stresant, fie pentru organizatori, fie pentru participanti fie, in cel mai rau caz, pentru ambele categorii, team building-ul a devenit eveniment de traditie pentru majoritatea companiilor.
Bianual sau anual, cu buget mare sau restrans, la mare sau la munte, angajatii sunt “fortati” sa socializeze si sa-si cunoasca colegii mai bine.
Ce este un team building?
Pentru inceput trebuie sa stabilim ce este un team building. Conform traducerii din engleza (team= echipa, to build = a construi), termenul desemneaza o serie de evenimente care se succed in vederea consolidarii echipei; fie ca vorbim doar de echipa manageriala, de cea de vanzari sau de intreaga echipa de angajati a companiei.
Ce asigura reusita unui team building?
Cele mai multe astfel de evenimente se petrec bianual: vara, in apropierea concediilor si iarna, in apropierea sarbatorilor. Scenariul pare simplu: se incarca un autocar sau alt mijloc de locomotie cu angajatii proprii si se pleaca timp de un week-end in afara localitatii, chiar a tarii.
In realitate a organiza un team building nu este identic cu o organiza o excursie cu colegii. Indiferent ca este organizat intern sau externalizat catre companii de consultanta, initial trebuie stabilite obiective masurabile si mai ales tangibile: exista conflicte sau disfunctionalitati la nivelul organizatiei care se doresc rezolvate; exista, datorita fluxului mare de angajari, un nivel de cunoastere scazut al colegilor; organizatia a trecut printr-o perioada de schimbari majore care trebuie comunicate si impuse, top management-ul incearca sa isi arate si “fata” non-profesionala.
Ulterior, in functie de obiective si buget, se stabileste locatia. De cele mai multe ori, este necesara o sala de conferinte sau un spatiu larg acoperit in care sa existe scaune si un spatiu larg in aer liber. Accesul la o sala sau teren de sport faciliteaza jocurile de echipa in timpul liber.
Ultima etapa ramane stabilirea programului. Acesta trebuie sa imbine intr-un echilibru perfect timpul petrecut in echipa cu timpul liber, trebuie sa nu fie discriminator (barbatii joaca fotbal, femeile fac un gratar, ambele activitati presupun munca in echipa) si nici plictisitor. Inainte de a propune workshop-urile si jocurile de echipa, trebuie sa va documentati asupra oamenilor care compun echipele respective. Daca sunt comozi si prefera sa stea la o bere discutand, nu propuneti sesiuni de initiere in tainele alpinismului.
Cea mai importanta caracteristica a programului unui team building trebuie sa fie flexibilitatea si previzionarea riscurilor. Organizatorii, oricat de experimentati, trec prin multe incercari: autocar ramas in pana, conditii meteorologice extreme, conditii de cazare mult diferite fata de asteptari, drumuri nepracticabile. Important este ca oricare dintre acesti factori, poate constitui un prilej de sudare al echipei infinit mai eficient decat orice workshop.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)