Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Profituri clare din folosirea instrumentelor avansate de analiză date

31 Iulie 2019



Rapoartele elaborate în cursul acestui an de diverse firme de cercetare a pieţei arată că o mare parte (circa două treimi) din companiile care în ultimii ani au implementat strategii bine stabilite de folosire a instrumentelor avansate de analiză date raportează margini operaţionale şi venituri în creştere cu peste 15% sau chiar mai mult de atât.

Practic, organizaţiile care dispun de o strategie de analiză date bine stabilită şi care ocupă punctul central în strategia de afaceri în ansamblu îşi cotează abilitatea competitivă de a interpreta şi extrage informaţii din date ca numărându-se printre cele mai bune de pe piaţă. 66% dintre aceste organizaţii au obţinut creşteri de venituri de 15% sau mai mari, în vreme ce 63% au raportat că marginile lor operaţionale au crescut cu 15% sau mai mult în ultima vreme. În plus, 60% dintre aceste companii au spus că şi-au îmbunătăţit şi profilurile de risc.
Cu profituri de asemenea calibru, o strategie de prelucrare şi analizare inteligentă a datelor se dovedeşte atât eficientă, cât şi necesară pentru organizaţiile globale. Iar studiile arată că în următorii doi ani, mai bine de jumătate din decidenţii din companii globale intenţionează să investească cel puţin 10 milioane USD în instrumente avansate de analiză date.

Datele, un activ strategic
Explicaţia unui astfel de fenomen este deja relativ simplă în era digitală. Organizaţiile tradiţionale axate pe procese sunt acum puternic afectate de noua eră a afacerilor care folosesc datele drept activ strategic. Companiile au trecut de la proiecte pilot care au fost implementate în diverse departamente de afaceri sau geografii teritoriale la folosirea datelor şi instrumentelor avansate de analiză la nivel de companie globală în scop de regândire şi reimaginare a întregii afaceri, pentru identificarea de noi oportunităţi.
Studiile efectuate arată că, pe baza unor scoruri de evaluare a maturităţii unor astfel de soluţii de analiză date, China ocupă primul loc în ierarhie, în vreme ce Statele Unite ocupă locul doi, în vreme ce Marea Britanie ocupă poziţia a treia. În termeni de verticale industriale, telecomunicaţiile sunt pe primul loc. Verticala tehnologică ocupă locul doi, fiind urmată de producţie pe locul trei. În zona tehnologiilor emergente, organizaţiile din fruntea ierarhiei folosesc modelarea predictivă (67%), inteligenţa artificială (53%) şi automatizarea robotizată a proceselor (43%).

Factorul uman, elementul cheie
În cadrul unor studii similare din anii trecuţi, doar 16% din respondenţi ajunseseră la o strategie de tip analytics care să furnizeze informaţii relevante pentru funcţiuni precum resursele umane, financiar şi aprovizionare-desfacere, faţă de procentul actual de 23%, ceea ce indică un oarecare progres, însă şi faptul că mai sunt multe lucruri de făcut. Studiile curente din acest an arată în continuare nevoia de axare serioasă pe oamenii care aplică instrumentele de analiză date, care iau decizii şi care schimbă procesele de afaceri în organizaţii. 41% din organizaţii încă duc lipsa unei colaborări eficiente între echipa IT, cea de analiză inteligentă şi procesare date şi cea responsabilă de derularea afacerii.
Practic, principalele puncte spinoase în calea includerii strategice cu succes a analizei inteligente a datelor în întreg spectrul de funcţionare a unei afaceri continuă să se învârtă în jurul elementului uman, nu în jurul tehnologiei. Colaborarea, cultura şi abilităţile au fost citate drept obstacole cheie pe întreg parcursul ciclului de viaţă al afacerii, generând o divergenţă şi mai mare între organizaţiile care se axează pe aspectele umane şi separând câştigătorii de perdanţi.
Studii de piaţă recente arată însă că firmele vor continua să investească în astfel de soluţii, socotite esenţiale pentru o firmă. Cel mai recent raport de previzionare Gartner arată, de pildă, că, deşi la nivel global cheltuielile cu IT-ul au scăzut cu 0,5% faţă de trimestrul anterior, până la sfârşitul anului 2019 ele vor totaliza 3,7 mii de miliarde USD, ceea ce va reprezenta o creştere de 0,6% faţă de 2018. În ciuda incertitudinilor alimentate de zvonurile legate de recesiunea mondială, Brexit şi războaiele comerciale şi vamale, asta va însemna că nivelul cheltuielilor IT va rămâne relativ constant în acest an, chiar dacă vor exista variaţii mari la nivel de ţară.

Soluțiile analytics, statut de vedetă în 2019

Cu toate astea, riscurile legate de recesiunea economică sunt suficient de considerabile ca factorii responsabili de investiţii în tehnologie să înceapă deja să planifice noi mixuri de produse şi modele operaţionale. Asta înseamnă mai ales transferarea investiţiilor dinspre zona de on-premise a firmelor în zona de capabilităţi off-premises. În esenţă, este vorba de capabilităţi cloud, care vor influenţa zone tot mai mari din deciziile legate de IT ale firmelor, mai ales în sectorul infrastructurilor de sistem. Deocamdată, pentru acest an, Gartner prevede continuarea puternică a creşterii pieţei de aplicaţii software pentru companii, zonă unde soluţiile analytics au un statut de vedetă, care va atinge 457 miliarde USD la sfârşitul anului, cu 9% mai mult faţă de nivelul de 419 miliarde USD din 2018.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite