Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Poti sa-ti conduci afacerea ca pe un supersonic!

22 Septembrie 2006




l Sa fie capabil sa ia decizii corecte, in timpi scurti si apoi sa le execute cu determinare.


Daca acum ne intoarcem la necesitatile unui manager, este suficient sa inlocuim „avion“ cu „afacere“ si toate afirmatiile stau in picioare.


Iar diferenta de calitate si sinteza dintre date, versus informatii, versus intelligence poate fi mai clar evidentiata intre urmatoarele situatii:


Diferenta de calitate intre exemplele de mai sus induce, cu siguranta, un rezultat mai prompt si mai eficient in decizia pe care o poate lua pe loc pilotul/managerul.


Cred ca a venit vremea sa intelegem mai bine sensul de business intelligence, pentru ca o buna parte dintre potentialii cititori ai acestor randuri considera, foarte probabil, ca, atata vreme cat avem un sistem de rapoarte in companie (de obicei relativ rudimentar, consumator de mult timp si obositor de static), avem tot ce ne este necesar din punct de vedere al informarii pentru succes, lucru din pacate tot mai putin adevarat.


Plecand de la aceasta capacitate extraordinara a noilor tehnologii, si avand in vedere si presiunea competitionala tot mai mare la care vom fi supusi cu totii o data cu integrarea europeana, pe de o parte, precum si cresterea cu ordine de marime a afacerilor romanesti, cred ca este datoria echipelor tehnice care asigura suportul decizional al managementului (si ma gandesc aici la CIO/COO, IT manageri, analisti, responsabili cu raportarea) sa aduca in fata managementului solutiile moderne ce vor putea permite viteze de reactie „de pilot“ in noua era a bataliilor aeriene, prin setarea de alerte automate, identificarea de exceptii si tendinte in mod operativ, plus accesul la o serie practic nelimitata de analize multidimensionale si multidepartamentale.


Si totusi ce se poate extrage dintr-un noian de tranzactii un sistem de BI ? Va oferim in continuare doar cateva sugestii referitoare la informatii compuse si coroborate, care pot aduce nivelul calitativ al managementului la noi cote:


l analize matriciale de profitabilitate versus venit pe portofoliul de clienti, produse, agenti, etc.


l alerte de aprovizionare pe produsele fast-moving si de soldare pentru cele slow-moving


l comparatii intre executia curenta extrapolata la finalul perioadei versus valoarea planificata/bugetata



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite