Modernizarea universului bancar, accelerată de resursele din cloud
Transformarea digitală este un fenomen care afectează deja întreaga omenire. Unul din domeniile cele mai reticente în faţa acestui fenomen este cel bancar, din diverse motive, unul din cele mai importante fiind legat de nevoia de a respecta reglementările existente pe piaţă. Ca alternativă la băncile tradiţionale au apărut în ultimii ani „băncile tehnologice“, aşa numitele firme FinTech, însă ele nu sunt singura soluţie pentru ceea ce înseamnă eforturile de modernizare ale acestui univers socotit, pe bună dreptate, printre cele mai rigide şi mai reticente la schimbare.
Un exemplu în acest din urmă sens este oferit de băncile care, folosind sistemul de banking în cloud, cunoscut sub numele de Thought Machine sau Vault, au ajuns să poată oferi acum milioane de variante diferite de produse financiare către milioane de clienţi diferiţi prin intermediul ultimelor dezvoltări tehnologice. O asemenea posibilitate este aproape imposibilă pentru băncile tradiţionale care folosesc arhitecturi IT tradiţionale, dar este folosită deja de clienţii bancari înşişi, odată ce sunt aprobaţi pe platforma Thought Machine, folosind o aplicaţie cunoscută sub numele de Vault Rare.
Oferirea de abilităţi clienţilor pentru a-şi edita singuri parametrii produselor financiare prin intermediul unui telefon inteligent ar presupune în mod obişnuit intervenţii majore în infrastructurile bancare cheie ale băncilor tradiţionale. Ca o regulă, băncile au medii şi sisteme de core banking diferite pentru produse diferite. De fapt, infrastructurile bancare tradiţionale implică sute de sisteme moştenite interconectate, motiv pentru care crearea de produse personalizate nu este o acţiune fezabilă. Ca atare, de exemplu, numărul de credite diferite oferite de o bancă este prin aceasta extrem de limitat.
Platforma Thought Machine preia părţile comune ale acestor medii de lucru, care sunt în proporţie de 80% identice şi le îmbină cu bucăţi de cod special creat pe care băncile îl pot folosi ca să genereze contracte inteligente. Odată ce primesc aprobarea de la bancă, clienţii pot folosi aplicaţia Vault Rare ca să efectueze schimbări în timp real asupra unor elemente precum perioadele de plată a ipotecii, perioadele de pauză în plata creditelor şi chiar eliberarea de fonduri dintr-o ipotecă.
Aplicaţia în sine este conectată la sistemul bancar de bază, aşa că schimbările efectuate de client vor genera contracte inteligente care vor fi înregistrate în sistemul de bază. Astfel de contracte inteligente permit clienţilor şi băncilor să cadă de acord asupra termenilor contractuali şi să încheie acorduri personalizate de împrumuturi în termeni de minute.
Mai mult decât schimbarea perioadelor şi sumelor împrumutate, sistemul dezvoltat de Thought Machine poate oferi zeci de alţi parametri de împrumut care pot fi editaţi. Un exemplu în acest sens, care conferă şi caracterul de unicat aplicaţiei, sunt perioadele de pauză din plata împrumutului.
Thought Machine lucrează deja cu un grup în creştere de bănci axate pe dezvoltare tehnologică, cum ar fi Lloyds Banking Group, Atom Bank, Standard Chartered şi SEB din Suedia, şi are în derulare încheierea de contracte cu alte câteva nume mari din domeniu. Toate băncile care oferă deja astfel de servicii moderne clienţilor sunt publice şi cotate pe pieţele de capital.
Înfiinţată cu trei ani în urmă, firma Thought Machine este copilul unor foşti directori Google, printre care se numără Paul Taylor, fostul şef de divizie responsabil cu aplicaţiile text-to-speech ale gigantului internet. Platforma cloud-native Vault este, de altfel, inspirată de modelul de afaceri Google, şi urmăreşte să permită băncilor să ofere clienţilor proprii funcţionalităţi multiple şi uşurinţă de utilizare similare celor oferite de marile firme internet. Astfel de funcţionalităţi oferă imense economii de costuri operaţionale şi furnizează clienţilor serviciile digitale pe care aceştia şi le doresc de la mediul bancar.
Capabilităţile oferite de nume mari din tehnologie precum Google, cum ar fi comutarea automată către un nou centru de date când lucrurile merg prost şi realizarea de actualizare software fără timpi de inactivitate şi fără nevoia de intervenţie umană, sunt de ani de zile în vizorul echipelor operaţionale din bănci pentru eficientizarea activităţii. Dincolo de asta, recent lansatele aplicaţii precum Vault Rare ajung deja să devină exemple ale lucrurilor pe care băncile le pot realiza prin tehnologie în zona critică a lucrului direct cu clienţii şi în satisfacerea nevoii tot mai acute a acestora de transformare digitală a interacţiunii cu un mediu adeseori socotit rigid, cum este cel bancar.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)