Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

5 pași pentru strategia de marketing pe rețelele sociale

14 Aprilie 2022



Rețelele sociale sunt componente extrem de importante într-o strategie de marketing lansată pe mai multe canale de comunicare, așa cum consideră și Gartner într-un studiu recent. Din păcate unii lideri de piață întâmpină dificultăți în a-și începe sau adapta strategiile la aceste canale, chiar și pentru o adresare business-to-business (B2B).

Pe scurt:

♦ În locul dezvoltării și executării unei strategii pentru rețele sociale axate pe rezultate, mult prea mulți lideri de piață dau prioritate doar creșterii urmăritorilor, ceea ce, la un moment dat, poate avea un impact redus asupra rezultatelor de business.
♦ Această abordare scade eficacitatea marketing-ului pe rețelele de socializare, irosește resurse și într-un final prezintă un risc financiar pe care îl poate genera acest canal important.
♦ Vă propunem o formulă recomandată de Gartner, compusă din 5 pași pentru a vă îmbunătăți strategia de marketing pe rețelele sociale.

Marketingul pe rețelele sociale a devenit esențial în realizarea obiectivelordemarketing: construirea notorietății (recunoașterea brandului - awareness), generarea conversiilor, creareacererii și promovarea intereselor clientului. Totuși, multor lideri de marketing le lipsește o strategie de marketing coerentă care să îi ajute în evidențierea importanței componentei sociale în obiectivele pe care le urmăresc.
Cei cinci pași sugerați de Gartner vă vor ajuta în implementarea strategiei de marketing pe rețelele de socializare, astfelveți putea să lansați cu succes noiproduse sau servicii sau să reîmprospătați programele de marketing pe care le derulați organic sau plătite. Deșiîn urmă cu 2-3 ani promovarea pe rețelele sociale se considera mai puțin relevantă pentru domeniul B2B, acum a devenit un must.

Cum să creezi o strategie de marketing de succes pe rețelele de socializare
Pasul 1: Definirea clară a publicului țintă
Publicul dvs. țintă este, cel mai probabil, activ pe rețelele de socializare. Totuși acest lucru nu înseamnă că tot conținutul pe care îl propuneți va fi relevant pentru fiecare platformă. Pentru a pregăti și documenta planificările pe care le faceți, primul pas este segmentarea audienței cu ajutorul informațiilor demografice. Este posibil să descoperiți că este nevoie să vă axați pe anumite segmente de audiență prin anumite rețele de socializare.

Pasul 2: Localizarea clienților pe rețelele de socializare

Cercetarea platformelor și a surselor de informații folosite de publicul țintă și al locurilor unde acesta se implică în conversații este esențială. Profilurile clienților, călătoriile pe hartă, precum și date oferite de echipele de vânzări pot fi surse foarte bune de informații într-o fază inițială, pe lângă cercetarea online. Puteți lua în considerare cercetarea mențiunilor despre brand, industrie sau competitorii direcți. Cu ajutorul acestei cercetări exhaustive, puteți începe să corelați audiența potrivită cu tipurile de rețele de socializare utilizate pentru a găsi mixul optim în efortul pe care urmează să-l depuneți.

Pasul 3: Construirea strategiei pentru conținut

Specialiștii în marketing care folosesc rețelele de socializare, dar depind în întregime de conținutul organic (practic, conținut pe care îl transmiteți gratuit) întâmpină dificultăți în a atinge obiectivele de succes. Publicitatea plătită (sau boost posts) a devenit o necesitate pentru a crește constant expunerea și implicarea pe rețelele de socializare, în special dacă știți cum să captați atenția audienței prin conținut. Rețelele sociale reprezintă un mediu conversațional, așa că este important dialogul creat care va fi valorificat de fiecare persoană implicată.

Iată câteva principii foarte importante de reținut:
♦ Profitați de răspunsul instant la conținutul publicat și de opțiunea de a trimite mesaje pe care o oferă rețelele de socializare. Evaluați abilitatea brandului dumneavoastră de a răspunde la nevoile clienților în timp real.
♦ Utilizați graficele de performanță pentru a itera și optimiza conținutul.
♦ Selectați conținutul (și forma) în baza așteptărilor clienților care folosesc respectiva rețea de socializare.
♦ Rețelele de socializare necesită foarte mult conținut care este bine să fie variat. Creați un sistem robust de publicare și includeți în acest sistem atât influenceri, cât și conținut generat de clienți.
♦ Scopul este să instruiți, nu să vindeți.
Cu ajutorul acestor principii, puteți construi o strategie pentru conținutul pentru platformele de socializare care poate duce la o strategie amplă de publicat conținut. Vă recomandăm să vă axați pe temele postărilor și structura de conținut care poate adresa mai multe categorii de audiență.



Pasul 4: Definiți rezultatele așteptate

Rezultatele pot fi stabilirea încrederii în spațiul business-to-business prin descărcarea articolelor introductive ale produselor (white papers), prezența la întâlnirile online (webinare) sau încurajarea clienților de a apăsa și a viziona un videoclip despre sustenabilitatea produsului companiei. Conținutul organic postat pe rețelele de socializare ar trebui orientat către motivarea clienților de a începe procesul de achiziționare, încurajând următoarea acțiune.
Vă recomandăm să vă adresați întrebarea: Ce v-ați dori să facă sau să gândească audiența dumneavoastră când interacționează cu conținutul publicat?

Ca exemple de obiective pot fi:
♦ Creșterea notorietății brand-ului
♦ Generarea de clienți sau transformarea potențialilor clienți (cei care află despre întregul portofoliu de soluții pe care le oferiți)
♦ Creșterea vânzărilor (direct sau indirect)
♦ Creșterea loialității clienților
♦ Colectarea informațiilor necesare despre piață
Nu este nevoie de call-to-action în fiecare postare, însă sugestia mea este să vă propuneți cel puțin un rezultat clar din tot ceea ce faceți. Iar astfel fiecare parte de conținut să fie corelată cu un obiectiv.

Pasul 5: Definirea metricilor potriviți pentru a măsura succesul
Într-un final, definiți metricii potriviți pentru face evaluarea corespunzătoare a rezultatelor, iar astfel vă va ajuta să convingeți că investiția în strategia de marketing a funcționat. Pentru conținutul organic, rezultatul principal va fi „engagement-ul”. Valorile engagement-ului măsoară cât timp a petrecut un utilizator interacționând cu postările de pe rețelele de socializare. Când adăugați și promovare plătită puteți măsura și alte valori precum vânzări, oportunități ș.a.m.d.
Principale metode de măsurare a impactului activităților de marketing sunt:
♦ Marketing mix modeling (MMM),
♦ Multitouch attribution (MTA),
♦ Holdout tests.
♦ Unified measurement approaches (UMA).

Mai multe detalii despre acestea într-un articol următor.
Ceea ce este de reținut este faptul că aveți oportunitatea de a construi o strategie de marketing concretă și coerentă care poate aduce o valoare mai mare către afacere sau instituție decât doar activitățile de marketing tradițional. Se pot folosi cei cinci pași ca o formulă simplă pentru a aduce rezultate și în alte zone, cum ar fi recrutarea, comunicarea internă etc.
Gartner oferă o serie de resurse adresate responsabililor de marketing și media care vă pot ajuta în lansarea comunicării pe rețelele sociale, iar mai jos vă sugerăm câteva materiale realizate de analiști, ce vă pot fi de real ajutor:
https://www.gartner.com/en/articles/5-steps-to-jump-start-your-social-marketing-strategy
Metode de a măsura impactul activităților de marketing:
https://www.gartner.com/en/marketing/research/use-4-methods-to-measure-marketing-s-impact
Principalele 3 tendințe accelerate în perioada Covid, care se păstrează:
https://blogs.gartner.com/claudia-ratterman/2022/03/25/top-3-social-media-trends-accelerated-by-covid-19-that-still-stand-today/
De ce un conținut curat devine viral?
https://www.gartner.com/en/marketing/insights/daily-insights/why-clean-content-is-going-viral
https://www.gartner.com/en/marketing/insights/daily-insights/b2b-brands-turn-to-instagram-storiesn



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite