Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

Gartner „Banking-as-a-Service” va atinge un nivel de adoptare pe scară largă în următorii doi ani

14 Septembrie 2022




Chatboții
Chatboții
reprezintă una dintre principale exemple de utilizare a inteligenței artificiale (AI) în bănci și vor avea impact asupra tuturor zonelor de comunicare între mașini și oameni. Deși se aplică în principal în serviciile pentru clienți, în managementul serviciilor IT sau al resurselor umane, modurile de utilizare a chatboților sunt incredibil de diverse. Trecerea de la „utilizatorul învață interfața” la „chatbotul învață ce dorește utilizatorul” are implicații asupra integrării, instruirii, productivității și eficienței la locul de muncă.

Gradul de sofisticare a pieței platformelor conversaționale AI pentru mediul enterprise a condus la dezvoltarea de instrumente îmbunătățite pentru bănci pentru ca acestea să poată construi și întreține chatboți folosind resurse non-IT. Operaționalizarea în departamentele de business din afara IT-ului face ca producția de chatboți să fie o activitate mai productivă.

Cloudul public pentru instituțiile bancare
Adoptarea cloudului public are un efect din ce în ce mai puternic în ceea ce privește transformarea în industria bancară, deoarece băncile pot atinge un nivel mai mare de eficiență și agilitate prin mutarea sarcinilor de lucru în cloud. Cloudul public pentru instituțiile bancare oferă software-ul bancar specific într-un ecosistem de cloud public prin integrarea graduală a respectivelor aplicații, de la cele bazate pe cloud până la cele complet native.

Băncile dobândesc agilitate prin scalarea rapidă în ambele sensuri pentru a răspunde prin schimbări în concordanță cu nivelul cererilor, precum și pentru a îndeplini conformitatea reglementărilor prin îndeplinirea cerințelor temporare. Prin centralizarea și optimizarea resurselor, o parte dintre acestea sunt eliberate pentru dezvoltarea activelor digitale. De asemenea, costurile fixe sunt reduse prin evitarea infrastructurilor supradimensionate, iar structurile de costuri sunt optimizate. Băncile sunt, de asemenea, capabile să centralizeze aplicații și platforme care ușurează dezvoltarea și testarea, evitând suprapunerea sau duplicarea.

Aplicații de plată prin intermediul mesageriei de pe platformele sociale
Aceste tipuri de aplicații de plată se bazează pe platformele de mesagerie instantanee pentru a genera tranzacții de plată. Interfața aplicației de mesagerie este utilizată pentru a înregistra conturi de plată și pentru a iniția și monitoriza activitatea tranzacțională aferentă. Modernizarea infrastructurii de plăți și capacitatea de a utiliza API-urile bancare și de plată bazate pe standarde deschise au oferit noi modalități de a furniza servicii de plăți pentru aplicațiile de mesagerie socială.

Adoptarea aplicațiilor de mesagerie socială a transformat atât comportamentul de cumpărături, cât și comportamentul de plată, în special în Asia. Kakao Pay, LINE Pay, WeChat Pay și WhatsApp Pay demonstrează modul în care aplicațiile de mesagerie socială oferă atât date contextuale, cât și interfața pentru a interacționa cu clienții.

Clienții Gartner pot citi mai multe în „Hype Cycle for Digital Banking Transformation, 2022”.

Aflați despre prioritățile de top în 2022 pentru CIO din domeniile bancar și de investiții în e-book-ul gratuit pus la dispoziție de Gartner: 2022 CIO Agenda: A Banking and Investment Perspective.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite