Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Bogdan Mihalcea, Country Manager ATEN România: „Toate investițiile în resurse IT trebuie eficientizate prin implementarea soluțiilor de acces și control”

17 Mai 2023



ATEN International, lider mondial în soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, își va extinde prezența regională și serviciile oferite clienților săi, bazându-se pe competențele echipei sale de la București și pe ecosistemul de parteneri. Acesta a fost mesajul principal transmis de reprezentanții companiei în cadrul unui eveniment organizat la București pe 21 aprilie, unde s-a evidențiat anvergura regională a biroului local, a cărui responsabilitate pentru derularea afacerilor ATEN în regiune este dublată de operarea unui centru de service. Aflăm în interviul cu Bogdan Mihalcea, Country Manager Aten România, cum subsidiara de la București a reușit să-și crească rolul strategic în țară și în regiune, susținând și facilitând procesul de transformare digitală prin produse inovatoare, tehnologii de avangardă şi soluţii competitive.



Aţi primit recent vizita unor importanţi oficiali din cadrul Aten International. Care sunt semnificaţiile acestei vizite, mesajele cheie transmise de managmentul companiei mamă? Atât dumneavoastră, în calitate de country manager al subsidiarei din România, dar şi publicului, în cadrul conferinţei susţinută pe 20 aprilie?

Într-adevăr, după mai mult de 3 ani în care am fost nevoiți, din cauza pandemiei de COVID, să ne limităm drastic mobilitatea, ne bucurăm în sfârșit de revenirea la normalitate și reluarea întâlnirilor în format fizic. Vizita recentă are o importanță deosebită pentru noi deoarece reprezintă o recunoaștere a rezultatelor deosebite pe care Centrul regional le-a avut în acești ultimi ani, precum și un semnal clar legat de importanța dezvoltării Centrului în planurile de dezvoltare generală ale companiei ATEN. A fost un prilej să trecem împreună în revistă marile proiecte de infrastructură din zona balcanică în care ATEN a fost direct implicat, am avut ocazia să discutăm despre oportunitățile și provocările pe care le avem în față și modul în care putem fi susținuți în creșterea noastră accelerată. Subsidiara este, de asemenea, responsabilă de piața din Ucraina și am discutat aspectele legate de provocările logistice pe care le avem în prezent pe fondul conflictului început în 2022, dar și oportunitățile uriașe de investiții pe care le va aduce încheierea lui. A fost o bună ocazie să împărtășim planurile noastre cu jurnaliștii prezenți la eveniment, planuri legate atât de produsele și serviciile ATEN, cât și de strategia globală de marketing.

Care sunt elementele valorice acumulate de susbsidiara din România în cei aproape trei ani şi jumătate de la lansare, care permit extinderea activităţii regionale?
Îmi face plăcere să vă împărtășesc faptul că, în cei 3 ani de la înființare, echipa ATEN România a reușit să convingă atât un număr important de integratori regionali – peste 200 de firme – să ne devină parteneri, cât, mai ales, o multitudine de clienți finali din diverse domenii de activitate și industrii să aleagă soluțiile ATEN de digitalizare. Și mă refer aici inclusiv la soluții de infrastructură critică din domeniul medical, administrație publică, educație, industria de apărare, transporturi, HoReCa și multe altele. ATEN se regăsește în centrul procesului de digitalizare la scară largă și facilităm tuturor acestor clienți accesul la resurse, precum și controlul eficient al tuturor resurselor digitale.

Care este dinamica pe piaţa Europei Centrale şi de Est care favorizează pentru ATEN întărirea prezenței şi valorificarea oportunităţilor care se prefigurează în perioada următoare?
Atât pandemia, cât și conflictul militar început în 2022 au influențat adoptarea la scară largă a echipamentelor noastre. Exista un trend ascendent și înainte, dar aceste evenimente majore au accelerat digitalizarea. Așa cum vedem noi lucrurile, toate investițiile în resurse IT trebuie eficientizate prin implementarea soluțiilor de acces și control, adică exact domeniul de specializare ATEN. Astfel, fie că vorbim de soluții de acces securizat și distant al serverelor, echipamente Green Energy, Digital Signage, Control Room, educație și multe alte aplicații, ATEN poate oferi echipamentul sau soluția potrivită oricărui domeniu de activitate.

Stimulată şi de fondurile generoase din PNRR, România a intrat într-un proces accelerat de digitalizare. Aten International se remarcă la nivel mondial prin produse inovatoare de nişă, tehnologii de avangardă şi soluţii competitive, fundament pentru o transformare digitală reuşită. Vă invit să reamintiţi cititorilor zonele principale de expertiză ale ATEN şi să evidenţiaţi modul în care puteţi susţine procesul de digitalizare a administraţiei publice din România.
După cum bine menționați, România se bucură de finanțare europeană pentru marile proiecte de digitalizare. Avem deja în portofoliu soluții implementate cu succes în domeniul medical (cele mai reprezentative spitale din România), iar în regiune avem proiecte implementate în domeniul apărării și al infrastructurii de transport. Suntem abia la început aș putea zice, deoarece avem în lucru spre ofertare proiecte mult mai complexe, ce implică și alte branduri importante și cu care vom veni în întâmpinarea autorităților publice pentru a adresa diferite provocări pe care aceștia le au, cum ar fi: reducerea costurilor cu energia electrică în cadrul orașelor, eficientizarea interacțiunii între autoritățile publice și cetățeni etc. Încercăm să vedem lucrurile în perspectivă și să propunem proiecte sustenabile, ce pot fi ușor amortizate ca investiții de către autorități în 2-3 ani, sau, mai mult, pe baza unor colaborări cu instituții financiare să oferim practic investiția în digitalizare gratuit, urmând ca ea să fie finanțată exclusiv din optimizarea costurilor operaționale.



Fiind o prezență relativ nouă pe piaţa locală, cum poate depăşi compania un posibil deficit de notorietate ca brand IT, astfel încât să se impună în atenţia/preferinţele unor instituţii importante, atât în sfera publică, cât şi în cea privată? Până în prezent, în ce domenii aţi reuşit să vă faceţi simţită prezenţa prin proiecte mari?

Desi lansarea oficială a biroului din România a avut loc în 2019, suntem prezenți în piața locală și regională de peste 20 de ani. Suntem recunoscuți în special datorită soluțiilor de control distant de tip KVM, unde de altfel suntem numărul 1 în lume, dar, mai nou, am câștigat notorietate și datorită soluțiilor ProAV - industria Digital Signage, de exemplu - și soluțiilor Green Energy, unde sunt incluse PDU-uri, soluții software de management infrastructuri etc. Este adevărat, nu suntem un brand ușor de regăsit și recunoscut în segmentul retail, de exemplu, însă în domeniul corporate începem să fim ușor de găsit și recunoscut. Unul dintre lucrurile specifice ATEN este faptul că nu lipsește din infrastructura de control, nu este direct vizibil de către utilizatorii finali. Să vă dau un exemplu concret: când vizitați un spital modern, interacționați în mod direct doar cu echipamentele medicale, precum și cu o multitudine de display-uri necesare interpretării semnalelor sosite de la aceste echipamente medicale. Însă soluțiile ATEN fac parte din infrastructura necesară conectării tuturor acestor echipamente medicale, centralizării și managementului semnalelor și conținutului generate de acestea și, mai ales, în punerea la dispoziția medicilor și pacienților a acestui conținut în forma și locația solicitată de aceștia. Este vital ca tot acest conținut să fie disponibil în timp real și acolo unde este nevoie pentru ca serviciul medical să aibă o calitate cât mai bună. Mai mult, ATEN facilitează accesul și controlul distant al acestor echipamente acolo unde este posibil. Exemplul poate fi extrapolat în absolut orice industrie și atunci veți avea o imagine mai clară asupra poziționării și importanței soluțiilor pe care ATEN le oferă.

Recent, o serie de produse ATEN au fost recompensate cu premii Red Dot Award 2023 și iF Design Award 2023. Care sunt aceste produse? Când vor fi lansate şi în România, individual sau integrate în soluţii mai complexe? Care sunt principalele beneficii pe care le generează în termeni de sustenabilitate şi de promovare a unei viziuni evaluate și sănătoase pentru corporaţii şi lumea în care trăim?
ATEN pune un accent deosebit pe funcționalitate și design. Ne face plăcere să primim recunoașterea oficială a eforturilor noastre R&D prin câștigarea a 2 premii Red Dot Award în 2023, pentru PDU-ul nostru high-end ATEN PG98 3-Phase eco, precum și pentru soluția KVM OmniBus Gateway - tehnologie de control și management KVM. Ambele soluții permit eficientizarea consumului de energie electrică, precum și controlul eficient distant al resurselor IT. Aceste noi soluții vor fi în scurt timp disponibile și pe piața locală.
Platforma unificată de management și control ATEN a primit, pe lângă premiul Red Dot Award, și premiul iF Design Award 2023, fiind ales câștigător dintre 11.000 de produse propuse din peste 56 de țări, ca o recunoaștere a excelenței în designul interfeței utilizator (GUI) și User Experience (UX).
ATEN continuă să investească în dezvoltarea produselor și soluțiilor sale, fiind permanent preocupat de modul în care operatorul uman poate interacționa cât mai plăcut și facil cu tehnologia din ce în ce mai complexă din jurul său.n



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite