Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dificultati si solutii in gestiunea proiectelor IT

19 Noiembrie 2006




Sorin Dimofte, director Vanzari Directe si Consultanta


4. Cum pot fi evitate dificultatile inerente aparute in cadrul unui proiect?


Din experienta, consideram ca principala modalitate de evitare a dificultatilor este anticiparea lor. Aceasta aduce eficienta sporita atat furnizorului de software, cat si beneficiarului. Pe aceasta premiza, compania isi indreapta eforturile catre o comunicare imbunatatita cu clientii, intelegerea exacta a cerintelor de business ale acestora, oferind posibilitatea satisfacerii lor la nivele din cele mai inalte. Totodata, in Romania deja se poate vorbi de o piata matura a solutiilor software de gestiune a resurselor, de organizatii ce isi cunosc in detaliu punctele nevralgice si au planuri bine definite privitor la ceea ce urmaresc sa obtina de la o solutie software. Cultura organizationala devine importanta in identificarea necesitatii unui sistem informatic integrat si concretizarea acesteia prin achizitionarea unuia. Intern, SIVECO Romania respecta o metodologie precis definita in implementarea solutiilor sale ERP (Enterprise Resource Planning), sistemul sau de lucru respectand intotdeauna standardele de calitate. Caracterul riguros, disciplinat al proiectelor de implementare nu exclude insa capacitatea de raspuns la cerinte neprevazute ale clientului. Sistemul este flexibil fata de schimbarile ce intervin in mediul economic, de exemplu modificari ale legislatiei in vigoare, sau in cadrul organizatiei clientului. Fluctuatiile rapide ale legislatiei din ultimii ani, tendintele mondiale ce isi pun amprenta asupra pietelor domestice, implicatiile aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt tot atatia factori ce pot afecta mediul de afaceri local. O dificultate, si totodata o provocare, in cadrul proiectelor de implementare solutiilor SIVECO Applications, o reprezinta obisnuirea utilizatorilor cu ideea ca fiecare dintre ei nu mai lucreaza pe o aplicatie independenta, ale carei rezultate puteau suferi modificari ulterioare, ci informatiile introduse de ei in sistem sunt prelucrate in timp real conform unui flux si a unei metodologii precis definite, rezultatele fiind imediat disponibile factorilor interesati. In plus, rezultatele intregului sistem depind de corectitudinea datelor introduse, ceea ce inseamna ca este absolut necesar ca utilizatorii sa se integreze si sa actioneze ca o adevarata echipa.


Specialistii SIVECO Romania isi indreapta atentia, inca de la inceput, catre o comunicare clara si transparenta cu clientul. Prin etapa de analiza a business-ului beneficiarului, considerata un angajament de implementare a noului sistem, specialistii SIVECO identifica gradul de acoperire intre functionalitatile dorite si functionalitatile contractate ale sistemului, rezultand astfel customizarile necesare. In acest mod, SIVECO Romania este capabila a oferi clientului sau cea mai potrivita solutie pentru imbunatatirea modelului de business si eficientizarea activitatii.


***


1. Cat de important este suportul de presales, si daca acesta influenteaza activitatea de implementare?


Mihaela-MogaFaza de presales este determinanta, as putea spune. In general, activitatea de presales pozitioneaza corect produsul si determina cresterea gradului de intelegere a solutiei de catre client. De asemenea, in perioada de presales se agreaza impreuna cu beneficiarul scopul proiectului, definitoriu pentru stabilirea ulterioara a gradului de succes al proiectului. Tot in faza de presales are loc identificarea asteptarilor clientului in relatie cu serviciile prestate. Crearea unui nivel de Asteptari cat mai aproape de ceea ce urmeaza sa se implementeze reprezinta un ingredient important in succesul proiectului.


Mihaela Moga, SAP Business Development Manager – S&T Romania



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite